کره جنوبی و نظامیان آمریکایی رزمایش گسترده ای را در نزدیکی مرز با کره شمالی برگزار می کنند

سئول، کره جنوبی: ارتش کره جنوبی و ایالات متحده قرار بود عملیات گسترده ای را آغاز کنند مانورهای آتش زنده نزدیک مرز با کره شمالی در روز پنجشنبه، علی‌رغم هشدار کره شمالی مبنی بر اینکه آنچه را که چنین تمرین تهاجم خصمانه در آستانه خود می‌خواند، تحمل نخواهد کرد.
رزمایش روز پنجشنبه، اولین تمرین از پنج دور تمرینات شلیک متحدان تا اواسط ژوئن، 70 سال از ایجاد اتحاد نظامی بین سئول و واشنگتن را نشان می دهد. کره شمالی معمولاً به چنین بزرگی واکنش نشان داده است رزمایش کره جنوبی و آمریکا با موشک و غیره آزمایش های تسلیحاتی.
از آغاز سال 2022، کره شمالی بیش از 100 موشک را آزمایش کرده است، اما از زمانی که یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد در اواسط آوریل شلیک کرد، هیچ موشکی را آزمایش نکرده است. کره شمالی استدلال کرده است که سرعت شدید آزمایش هایش برای پاسخ به مانورهای نظامی گسترده بین ایالات متحده و کره جنوبی بوده است، اما ناظران می گویند که کره شمالی قصد دارد توسعه تسلیحات خود را پیش ببرد و سپس در دیپلماسی نهایی امتیازات بیشتری را از رقبای خود بگیرد.
را رزمایش تیراندازی آمریکا و کره جنوبیکه «تشکیل قدرت آتش نابودی ترکیبی» نامیده می شود، بزرگترین در نوع خود خواهد بود. به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، این رزمایش ها از سال 1977 تاکنون 11 بار برگزار شده است.
مقامات این وزارتخانه گفتند که رزمایش‌های امسال شامل جت‌های جنگنده رادارگریز پیشرفته، هلیکوپترهای تهاجمی، تانک‌ها و سیستم‌های پرتاب موشک از کره جنوبی و ایالات متحده است. هنوز مشخص نبود که چه تعداد سرباز در این رزمایش ها شرکت خواهند کرد، اما تمرینات قبلی در سال 2017 – جدیدترین تمرینات قبل از امسال – حدود 2000 سرباز و 250 دارایی تسلیحاتی از هر دو کشور را به خود جلب کرد.
در بیانیه قبلی وزارت دفاع آمده است که این رزمایش ها به منظور تقویت قابلیت های عملیاتی ترکیبی متحدان است. در این بیانیه آمده است که کره جنوبی و ایالات متحده به دنبال ایجاد «قابلیت های بازدارندگی و واکنشی گسترده» برای مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی خواهند بود.
جمعه گذشته، رسانه دولتی کره شمالی این رزمایش را “یک تمرین معمولی جنگ با هدف کره شمالی” نامید. در این بیانیه آمده است که کره شمالی «نمی‌تواند توجه جدی‌تری به این واقعیت داشته باشد که» رزمایش‌ها در منطقه‌ای چند کیلومتری (مایلی) از مرز خود برگزار می‌شود.
KCNA گفت که ایالات متحده و کره جنوبی با “پاسخ های متناظر” نامشخصی در مورد مجموعه رزمایش های تحریک آمیز در مقیاس بزرگ روبرو خواهند شد.
در اوایل سال جاری، ارتش کره جنوبی و ایالات متحده بزرگترین تمرینات میدانی خود را در پنج سال گذشته انجام دادند. ایالات متحده همچنین ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز با نیروگاه هسته ای و بمب افکن های با قابلیت حمل سلاح هسته ای را برای تمرینات مشترک با کره جنوبی فرستاد.
مون سئونگ موک، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی استراتژی ملی کره مستقر در سئول، گفت کره شمالی می تواند از رزمایش کره جنوبی و آمریکا به عنوان بهانه ای برای از سرگیری فعالیت های آزمایشی برای دستیابی به هدف اعلام شده خود برای مدرن سازی زرادخانه های تسلیحاتی خود استفاده کند. او گفت مسائل داخلی مانند تلاش کره شمالی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در بحبوحه فصل کاشت برنج همچنان می تواند بر تصمیم این کشور در مورد آزمایش های تسلیحاتی تأثیر بگذارد.
مون گفت: «کره شمالی نمی تواند فشاری را بر سر مانورهای مشترک قدرت آتش کره جنوبی و آمریکا که برای اولین بار در شش سال گذشته و به قوی ترین شکل برگزار می شود، احساس نکند.» او گفت که کره شمالی ممکن است یک ICBM سوخت جامد را آزمایش کند. موشک بالستیک زیردریایی یا سلاح های بالستیک کوتاه برد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی، در نشست ماه گذشته خود، گام‌هایی را برای تقویت قابلیت‌های بازدارندگی خود از قبیل لنگر انداختن دوره‌ای زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی اعلام کردند. تقویت تمرینات تمرینی مشترک؛ و تشکیل یک گروه جدید مشورتی هسته ای. بایدن همچنین هشدار صریح داد که هرگونه حمله اتمی کره شمالی به ایالات متحده یا متحدانش “به پایان هر رژیمی منجر خواهد شد” که چنین اقدامی را انجام دهد.
کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بعدا گفت که توافقنامه نشست بایدن-یون “خصمانه ترین و تهاجمی ترین اراده اقدام” دو کشور علیه کره شمالی را آشکار کرد. او تهدید کرد که دکترین هسته ای تشدید کننده کشورش را بیشتر تقویت خواهد کرد و گفت: «رویای لوله کشی آمریکا و کره جنوبی از این پس با نهادی قدرتمندتر مواجه خواهد شد».
نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای کره شمالی پس از آن افزایش یافت که سال گذشته کره شمالی قانونی را تصویب کرد که اجازه استفاده پیشگیرانه از سلاح های هسته ای را می دهد. بسیاری از کارشناسان خارجی می گویند کره شمالی هنوز موشک های هسته ای کارآمدی در اختیار نداشته است.