کره جنوبی: کره جنوبی برای دومین روز متوالی رکورد روزانه ویروس کرونا را شکست

سئول: کره جنوبی برای دومین روز متوالی با بیش از 5200 مورد جدید، با افزایش فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی که با افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر دست و پنجه نرم می کند، رکورد روزانه خود را برای ابتلا به ویروس کرونا شکست.
گسترش سریع دلتا در بحبوحه ظهور نوع جدید omicron رخ می دهد که به طور بالقوه مسری تر از گونه های قبلی ویروس است و نگرانی ها را در مورد رنج طولانی مدت بیماری همه گیر افزایش داده است.
کره جنوبی پنج مورد اول میکرون خود را چهارشنبه شب تایید کرد که مربوط به ورود از نیجریه است، که باعث شد دولت کنترل های مرزی خود را تشدید کند.
این کشور تمام مسافرانی را که از خارج از کشور طی دو هفته آینده وارد می‌شوند، بدون توجه به ملیت یا وضعیت واکسیناسیون خود، به مدت حداقل 10 روز قرنطینه خواهند کرد. کره جنوبی از روز یکشنبه ورود مسافران خارجی کوتاه مدت از هشت کشور جنوب آفریقا از جمله آفریقای جنوبی را ممنوع کرده بود و اکنون همان قوانین را برای خارجیانی که از نیجریه می آیند نیز گسترش داده است.
در حالی که هشدار درباره Omicron دولت‌های سراسر جهان را مجبور به تشدید کنترل‌های مرزی کرده است، دانشمندان می‌گویند هنوز مشخص نیست که آیا این نوع از گونه‌های قبلی ویروس، از جمله دلتا، که در هفته‌های اخیر کره جنوبی را ویران کرده، مسری‌تر یا خطرناک‌تر است یا خیر.
آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره اعلام کرد که بیش از 4100 مورد از 5266 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا از پایتخت سئول و منطقه شهری مجاور آن بوده است، جایی که مقامات می گویند 90 درصد از بخش های مراقبت های ویژه تعیین شده برای کووید-19 در حال حاضر اشغال شده اند.
رکورد 733 بیمار مبتلا به ویروس در وضعیت وخیم یا وخیم قرار دارند، در حالی که با جان باختن 47 بیمار در 24 ساعت گذشته، اکنون 3705 نفر جان خود را از دست داده اند.
کارشناسان بهداشت از دولت خواسته اند تا قوانین سختگیرانه فاصله گذاری اجتماعی را که در ماه نوامبر برای بهبود اقتصاد کاهش یافته بود، مجدداً اعمال کند و این نگرانی را در مورد اینکه سیستم های بیمارستانی ممکن است تحت فشار قرار گیرند، افزایش می دهد.