کره جنوبی: کره جنوبی تشدید قوانین کووید-19 را در نظر می گیرد زیرا موارد جدید به رکورد روزانه می رسد.

سئول: کره جنوبی 7850 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را برای روز سه‌شنبه گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه آن است، زیرا شیوع عفونت در میان افرادی که قبلاً واکسینه شده‌اند همچنان رو به افزایش است و تعداد بیماران در وضعیت وخیم نیز به بالاترین حد خود یعنی 964 رسیده است.
آمار روزانه عفونت ها برای اولین بار در هفته گذشته، تنها چند روز پس از عبور از مرز 5000، از مرز 7000 عبور کرد و ظرفیت پزشکی کشور را تحت فشار قرار داد.
به گفته آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره، مجموع عفونت‌ها در این همه‌گیری تاکنون به 536,495 نفر رسیده است که 128 مورد از نوع Omicron بوده و 4,456 مورد فوت شده‌اند.
نخست وزیر کیم بو کیوم روز چهارشنبه هشدار داد که دولت در حال بررسی اعمال مجدد محدودیت های فاصله گذاری سختگیرانه از جمله ممنوعیت تجمعات و منع آمد و شد برای صرف غذا در مراکز غذاخوری است. انتظار می رود روز جمعه اعلام رسمی شود.
کره جنوبی تاکنون بیش از 94 درصد از بزرگسالان خود را به طور کامل واکسینه کرده است و کمپین جاری خود را برای ترویج واکسن های تقویتی با کوتاه کردن فواصل زمانی برای همه سنین تسریع می بخشد.
اما تعداد موارد جدید از زمانی که مقامات قوانین فاصله گذاری در ماه گذشته را به عنوان بخشی از سیاست “زندگی با کووید-19” کاهش دادند، افزایش یافته است.