کره شمالی آمریکا را به باد انتقاد گرفت و به ازسرگیری آزمایش های هسته ای و ICBM اشاره کرد

سئول: کره شمالی با متهم کردن ایالات متحده به خصومت و تهدید، روز پنجشنبه اعلام کرد در تهدیدی آشکار برای از سرگیری آزمایش مواد منفجره هسته‌ای و طولانی مدت، «همه فعالیت‌های موقتاً تعلیق‌شده» را که در طول دیپلماسی خود با دولت ترامپ متوقف کرده بود، از سر خواهد گرفت. موشک های برد
خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی گفت، رهبر کیم جونگ اون ریاست جلسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران را برعهده داشت که در آن مقامات اهداف سیاستی را برای «تقویت فوری» قابلیت‌های نظامی کره شمالی برای مقابله با «حرکات خصمانه» آمریکایی‌ها تعیین کردند.
KCNA گفت، مقامات دستور دادند که “در مقیاس کلی اقدامات اعتمادسازی را که به ابتکار خود انجام دادیم بازنگری کنند … و موضوع شروع مجدد تمام فعالیت های موقتاً تعلیق شده را به سرعت بررسی کنیم.”
کارشناسان می گویند کیم در حال احیای کتاب بازی قدیمی پیونگ یانگ است تا از واشنگتن و همسایگان امتیاز بگیرد، زیرا او با اقتصاد رو به زوالی دست و پنجه نرم می کند که به دلیل همه گیری، سوء مدیریت و تحریم های آمریکا به دلیل جاه طلبی های هسته ای اش فلج شده است.
کره شمالی اخیراً تظاهرات تسلیحاتی خود را افزایش داده است، از جمله چهار دور پرتاب موشک در همین ماه، در تلاشی آشکار برای تحت فشار قرار دادن واشنگتن در مورد توقف طولانی مدت دیپلماسی هسته ای.
وزارت خارجه کره شمالی پیش از این پس از اعمال تحریم‌های جدید دولت بایدن در هفته گذشته به دلیل ادامه فعالیت‌های آزمایش موشکی کره شمالی نسبت به اقدامات قوی‌تر و صریح‌تر هشدار داده بود. شورای امنیت سازمان ملل یک نشست پشت درهای بسته را برای گفتگو در مورد کره شمالی و مسائل منع اشاعه برای روز پنجشنبه برنامه ریزی کرده است.
بو سئونگ چان، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی، گفت که از نزدیک فعالیت‌های نظامی کره شمالی را زیر نظر دارد، اما در مورد اقدامات بعدی کره شمالی پیش‌بینی نمی‌کند.
کیم در سال 2018 همزمان با آغاز دیپلماسی با رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در تلاش برای استفاده از اهرم های هسته ای خود برای منافع اقتصادی بسیار مورد نیاز خود، تعلیق یکجانبه آزمایش های موشک بالستیک هسته ای و بین قاره ای خود را اعلام کرد.
نشست آنها پس از یک اقدام تحریک‌آمیز در آزمایش موشک‌های بالستیک هسته‌ای و بین قاره‌ای کره شمالی در سال 2017 برگزار شد که نشان داد کیم به دنبال زرادخانه‌ای است که می‌تواند میهن آمریکایی را هدف قرار دهد و منجر به تبادل تهدیدهای نابودی هسته‌ای با ترامپ شد.
اما مذاکرات از زمان دومین نشست سران آن‌ها در سال 2019، زمانی که آمریکایی‌ها درخواست کره شمالی برای کاهش تحریم‌های بزرگ در ازای تسلیم بخشی از قابلیت‌های هسته‌ای این کشور را رد کردند، متوقف شد.
در پایان آن سال، کیم متعهد شد که زرادخانه هسته‌ای خود را در برابر تهدیدها و فشارهای «گانگستری» ایالات متحده تقویت کند و در مقابل تحریم‌ها «پیش‌رفت پیشانی» را اعلام کرد و در عین حال از مردمش خواست تا در مبارزه برای خودسازی اقتصادی مقاوم بمانند. تکیه او سپس گفت که کره شمالی دیگر موظف به حفظ تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای و ICBM نیست، که ترامپ از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد.
با این حال، همه‌گیری بسیاری از اهداف اقتصادی کیم را خنثی کرد زیرا کره شمالی قرنطینه را اعمال کرد و بیشتر تجارت خود را با چین، متحد اصلی و حیات اقتصادی خود متوقف کرد.
به نظر می رسد کره شمالی در این ماه حمل و نقل ریلی با چین را که به مدت دو سال متوقف شده بود، از سر گرفته است.
کره شمالی ششمین و آخرین آزمایش یک دستگاه انفجاری هسته ای خود را در سپتامبر 2017 انجام داد و آخرین پرتاب موشک ICBM در نوامبر همان سال بود.
برخی از کارشناسان می گویند که شمال می تواند به طور چشمگیری در تظاهرات تسلیحات پس از پایان بازی های المپیک زمستانی در پکن در فوریه افزایش یابد. آنها می گویند که رهبری پیونگ یانگ احتمالاً احساس می کند که برای حرکت دادن سوزن با دولت بایدن، که پیشنهاد مذاکرات پایان باز را ارائه کرده است اما تمایلی برای کاهش تحریم ها نشان نداده است، تا زمانی که کیم گام های واقعی برای کنار گذاشتن برنامه هسته ای و موشکی خود بردارد، نیاز به یک تحریک چشمگیر است.
اعضای دفتر سیاسی کره شمالی با بیان اینکه خصومت ایالات متحده به یک “خط خطر” رسیده است که دیگر نمی توان نادیده گرفت، خواستار اقدامات عملی برای “افزایش قابل اعتمادتر و موثرتر قدرت بدنی ما برای دفاع از کرامت، حقوق حاکمیت و منافع کشورمان” شدند. KCNA گفت.
آنها از ادامه مانورهای نظامی آمریکا با کره جنوبی و مسلح کردن متحدش به تسلیحات پیشرفته انتقاد کردند و – ظاهراً به دروغ – ادعا کردند که واشنگتن به ارسال دارایی های استراتژیک به منطقه برای تحت فشار قرار دادن شمال ادامه می دهد.
ایالات متحده از سال 2018 به طور چشمگیری تمرینات ترکیبی خود با کره جنوبی را کاهش داده است، که عمدتاً به شبیه سازی رایانه ای کاهش یافته است تا فضایی برای دیپلماسی با کره شمالی و نگرانی های مربوط به COVID-19 ایجاد کند.
دویون کیم، تحلیلگر مرکز امنیت جدید آمریکا در واشنگتن، گفت که ادعای کره شمالی مبنی بر خصومت آمریکا بهانه ای برای ادامه آزمایش است.
پیونگ یانگ به دلیل ضرورت نظامی خود برای انجام این کار، کاملاً روی دستیابی به نقاط عطف تسلیحات هسته‌ای خود متمرکز است. این به این معنی است که آزمایشات بیشتری در راه است. این بیماری همه گیر به پیونگ یانگ فرصت کافی برای ادامه توسعه سلاح های هسته ای داده است، زیرا کره شمالی مرزهای خود را بسته است و از گفتگوهای مستقیم خودداری می کند، زیرا از واردات ویروس می ترسد.
کیم جونگ اون در سال‌های اخیر تسلیحات جدیدی را که ممکن است بخواهد آزمایش کند، به نمایش گذاشته بود، از جمله آنچه به نظر می‌رسید بزرگترین ICBM کره شمالی باشد که در جریان رژه نظامی در اکتبر 2020 به کار گرفته شد.
او همچنین در اوایل سال گذشته فهرست آرزوهای بلندپروازانه ای از تسلیحات پیچیده را منتشر کرد و در عین حال برنامه پنج ساله ای را برای توسعه نیروهای نظامی تنظیم کرد که شامل موشک های مافوق صوت، ICBM های سوخت جامد، ماهواره های جاسوسی و موشک های هسته ای پرتاب کننده زیردریایی بود.
کارشناسان می‌گویند، اگر کره شمالی آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد، ممکن است از آن رویداد برای ادعای اینکه توانایی ساخت کلاهک هسته‌ای به اندازه کافی کوچک برای قرار گرفتن بر روی موشک مافوق صوت ادعایی را که تا کنون دو بار در سال جاری آزمایش کرده است، به دست آورده است.
هفته گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به آزمایش‌های اولیه کره شمالی در ماه جاری، پنج شهروند کره شمالی را به دلیل نقش آنها در دستیابی به تجهیزات و فناوری برای برنامه‌های موشکی کره شمالی تحریم کرد.
وزارت امور خارجه به دلیل حمایت گسترده‌تر از فعالیت‌های تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی، یک کره شمالی، یک مرد روسی و یک شرکت روسی دیگر را تحریم کرد. دولت بایدن همچنین گفت که تحریم‌های اضافی سازمان ملل را به دلیل ادامه آزمایش‌های کره شمالی دنبال خواهد کرد.