کره شمالی: کره شمالی تحریم های آمریکا را “تحریک آمیز” خواند و نسبت به واکنش شدید هشدار داد

سئول: رسانه های دولتی روز جمعه به نقل از وزارت امور خارجه گزارش دادند که کره شمالی از آزمایش های موشکی خود به عنوان حق مشروع خود برای دفاع از خود دفاع کرد و گفت که ایالات متحده به عمد با اعمال تحریم های جدید اوضاع را تشدید می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در مصاحبه ای گفت: توسعه اخیر یک “سلاح از نوع جدید” توسط کره شمالی تنها بخشی از تلاش های این کشور برای مدرن کردن توان دفاعی ملی این کشور بوده و هیچ کشور خاصی را هدف قرار نداده و به امنیت کشورهای همسایه آسیب وارد نکرده است. این بیانیه توسط خبرگزاری دولتی KCNA منتشر شده است.
دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اولین تحریم‌های خود را بر سر برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی پس از یک سری شلیک موشکی کره شمالی، از جمله دو مورد از هفته گذشته، اعمال کرد.
کره شمالی گفت این تسلیحات «موشک های مافوق صوت» هستند که نیروهای نظامی استراتژیک این کشور را تقویت می کنند.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: تحریم‌های آمریکا نشان می‌دهد که اگرچه واشنگتن ممکن است از دیپلماسی و گفتگو صحبت کند، اما همچنان در سیاست خود برای انزوا و خفه کردن کره شمالی غرق شده است.
در این بیانیه آمده است: «اتهام ایالات متحده به استفاده مشروع کره شمالی از حق دفاع از خود، یک تحریک آشکار و یک منطق گانگستری است». DPRK حروف اول نام رسمی کره شمالی است.
این سخنگو نسبت به «واکنش شدیدتر و قطعی‌تر» نامشخصی در صورت اتخاذ موضع تقابلی هشدار داد.