کشیش هندی الاصل جوانترین اسقف تقدیس شده در کلیسای انگلستان می شود

لندن: در مراسمی که روز سه شنبه در کلیسای جامع سنت پل لندن برگزار شد، یک کشیش هندی الاصل به عنوان اسقف در کلیسای انگلستان منصوب شد.
ساجو در سن 43 سالگی جوانترین اسقف کلیسای انگلستان است، اما اولین اسقف هندی نیست زیرا اسقف فعلی برادول، اسقف جان پرومبالات، نیز در کرالا به دنیا آمد.
کشیش مالیل لوکوسه وارگسه موتالالی، معروف به ساجو، که تا آن زمان جانشین سنت مارک گیلینگهام، کنت بود، در کرالا به دنیا آمد و در بیمارستان جذام در بنگالورو بزرگ شد. او توسط اسقف اعظم کانتربری جاستین ولبی به عنوان اسقف بعدی لافبورو در اسقف نشین لستر تقدیس شد.
خانواده، دوستان، همکاران و حامیانی از هند، دبی و بریتانیا در مراسمی که دو نفر دیگر به عنوان اسقف تعیین شدند و دو تن از فرزندان ساجو – زیپ و آبراهام – نماز خواندند، گرد هم آمدند.
ولبی پس از آن در توییتر به ساجو به زبان هندی تبریک گفت. او به انگلیسی در توییتی نوشت: «یک روز فوق‌العاده، هیجان‌انگیز و زیبا برای churchofengland@ – یک کلیسای متنوع و جهانی که در شادی عیسی مسیح گرد هم آمده است.»
پدر و مادر او در کولام، کرالا زندگی می کنند. پدر ما گفت خداوند به او فرصتی داده است که فراتر از مرزها خدمت کند و باید از آن به خوبی استفاده کند. برادرش سیجی مالیل، وکیل دادگاه عالی کارناتاکا، گفت: والدین ما – 90 و 83 ساله – به دلیل بیماری همه گیر، فرصت حضور در مراسم را از دست دادند.
ساجو به‌عنوان اسقف سوفراگان، نظارت بر اسقف را با اسقف لستر، کشیش مارتین اسنو، به اشتراک خواهد گذاشت. اسنو گفت: “لستر به درستی می تواند به سابقه ما در اهدای هدیه به اسقف های کلیسا که نماینده گروه های قومی مختلف هستند افتخار کند و به کلیسا کمک می کند تا زندگی کامل در مسیح را منعکس کند.”
ساجو، که اکنون یک عصای اسقف ساخته شده از چوب رز هندی را حمل می کند، به طور رسمی به عنوان اسقف لافبورو در مراسمی در آکادمی بروکینگتون کلیسای انگلستان در اندربی، لسترشر، در 5 فوریه نصب می شود. این رویداد به صورت زنده در YouTube پخش می شود.
او در ساحل کرالا در یک خانواده کلیسای ارتدکس سوری به دنیا آمد که نسب معنوی و فرهنگی خود را به سنت توماس رسول بازمی‌گردانند. او گفت که اولویت هایش مردم محوری و کمک به شکوفایی فقرا و حاشیه نشینان است.
او گفت: “من بخش زیادی از دوران کودکی خود را در یک بیمارستان جذام در بنگالورو گذراندم، جایی که مادرم پرستار بود و به برخی از طرد شده ترین و طرد شده ترین گروه های جهان خدمت می کرد. از اولین خاطره‌ام، قلبم به سمت کسانی که در فقر زندگی می‌کنند خم شده است. مردم فقیر فقط افراد فقیر نیستند. آنها مادران، هنرمندان، رهبران با استعداد، دوستان، افرادی هستند که به محیط زیست علاقه دارند.»
او بر جوامع بین فرهنگی و استراتژی برابری نژادی و همچنین مشاغل کشیش نظارت خواهد داشت.
موتالالی درست قبل از کریسمس به همراه همسرش کیتی که در یک سال تعطیلی در انگلستان با او آشنا شد و چهار فرزندشان به لافبورو نقل مکان کرد. او گفت: “من هرگز بیشتر از زمانی که با کیتی، فرزندانمان و مجموعه متنوع حیوانات خانگی مان هستم، در خانه نیستم.” بازی کریکت زیباترین کمکی است که انگلیسی ها به دنیا کرده اند.» او همچنین از دویدن، نواختن گیتار و آشپزی لذت می برد.
او پس از حضور در مدرسه کمبریج در ویجایاناگارا، در سال 1996 به انجام PU (هنرها) در کالج Christ PU پرداخت، پس از آن در کالج کتاب مقدس آسیای جنوبی در بنگالورو شرکت کرد و برای وزارت در ویکلیف هال، آکسفورد آموزش دید. او در سال 2009 به عنوان کشیش منصوب شد.
او در 20 سالگی عازم انگلیس شد. “او می توانست در اواخر سال های نوجوانی خود به انگلیس برود… او یک اقلیت قومی در آنجا بود… او یک مرد خودساخته است، او حرفه خود را ساخته است و بنابراین یک الهام بخش برای ما این پروسه (تقدس) طولانی است که در پایان آن نخست وزیر بریتانیا تماس می گیرد. سیجی، برادرش، گفت: این یک لحظه افتخار برای همه ما است.
موتالالی در دهه‌های 1980 و 90 در بنگلور بزرگ شد و با والدین، برادر بزرگتر و خواهرش در طرح‌بندی HBR زندگی می‌کرد. این بیشتر یک شیوه زندگی و یک موضوع نظم و انضباط با دسته جمعی یکشنبه و مدرسه یکشنبه بود. سیجی گفت: به ما ارزش‌ها آموختند.
(با ورودی های بنگالورو)