کلاس‌ها در بخش‌هایی از اروپا بازگشایی می‌شوند، بریتانیا آزمایش‌های سریع را به مدارس می‌دهد

لندن: دانش‌آموزان روز دوشنبه در بخش‌هایی از اروپا به کلاس‌های درس بازگشتند، در حالی که دولت بریتانیا متعهد شد واحدهای تهویه و کیت‌های آزمایش کووید-19 کافی را به مدارس منتقل کند تا مطمئن شود که آنها نیز می‌توانند در اواخر این هفته بازگشایی شوند، علی‌رغم افزایش نرخ عفونت در بریتانیا.
دانش‌آموزان دبیرستانی در انگلیس نیز هنگام بازگشت به کلاس‌های بعد از تعطیلات کریسمس ملزم به پوشیدن ماسک خواهند بود و همچنین ممکن است در میان کمبود کارکنان با کلاس‌های ادغام شده مواجه شوند. نخست وزیر بوریس جانسون گفت که دستورالعمل ماسک برای مهار انتقال ویروس در نظر گرفته شده است. ندیم زهاوی، وزیر آموزش بریتانیا به اسکای نیوز گفت: اولویت باز نگه داشتن مدارس است. او گفت که آزمایش، تهویه و سایر اقداماتی که در حال انجام است «تفاوت بزرگی برای مدارس در سال جاری ایجاد خواهد کرد». نوع بسیار قابل انتقال Omicron باعث شده است که تعداد موارد جدید روزانه در بریتانیا در طول کریسمس و سال جدید افزایش یابد، با 137583 عفونت و 73 مرگ تنها در انگلیس و ولز در روز یکشنبه گزارش شده است.
در سراسر اروپا، مدارس در حال بازگشایی یا آماده شدن برای یک دوره جدید دیگر بودند که تحت الشعاع همه گیری جهانی قرار داشت. کودکان روز دوشنبه در چندین بخش از آلمان به کلاس بازگشتند، جایی که آزمایش های تکه تکه و گزارش در طول دوره تعطیلات به این معنی است که سطح عفونت تا حدودی نامشخص بود. در برلین، یکی از ایالت هایی که مدارس در آن بازگشایی شدند، وزیر آموزش محلی گفت که آزمایش روزانه برای کودکان در این هفته انجام خواهد شد.
بیش از 12 میلیون کودک فرانسوی روز دوشنبه با قوانین جدید با هدف کاهش سرعت شیوع ویروس به مدرسه بازگشتند. کودکان فرانسوی از سن 6 سالگی باید از ماه نوامبر در کلاس های درس ماسک بزنند. اگر آزمایش کودکی مثبت شد، همه بچه های دیگر همان کلاس باید در چهار روز آینده سه بار آزمایش منفی کنند تا در مدرسه بمانند.
مدارس ایتالیا قرار نیست تا هفته آینده بازگشایی شوند، اما رهبران محلی در حال بررسی تاخیرهای احتمالی با توجه به افزایش موارد در ایتالیا هستند. آری اسلوب، وزیر آموزش هلند، دوشنبه گفت که کودکان دبستانی و دبیرستانی پس از تعطیلی که به عنوان بخشی از قرنطینه به سه هفته تمدید شد، دوشنبه آینده اجازه بازگشت به کلاس‌های درس را خواهند داشت.