کلمبیا: دانشجوی فارغ التحصیل به ضرب چاقو کشته شد، مردی در نیویورک زخمی شد

نیویورک: مقامات روز جمعه گفتند که یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا از ایتالیا به ضرب چاقو کشته و یک مرد ایتالیایی دیگر در حملات جداگانه در نزدیکی محوطه منهتن این دانشگاه زخمی شد.
پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد مظنون چاقوکشی در سنترال پارک در حالی که یک مرد را با چاقو تهدید می‌کرد، دستگیر شد.
مقامات گفتند که این حملات درست قبل از ساعت 11 شب پنجشنبه آغاز شد، زمانی که دیوید گیری، 30 ساله، در خیابان آمستردام در نزدیکی پردیس کلمبیا با چاقو از ناحیه شکم اصابت کرد. او را به بیمارستانی در همان حوالی منتقل کردند و در آنجا مرگش اعلام شد.
رئیس جمهور کلمبیا، لی بولینگر، گیرى، دانشجوی دانشکده مهندسی و علوم کاربردی را به عنوان قربانی در یک ایمیل در سراسر دانشگاه شناسایی کرد.
بولینگر می‌نویسد: «این خبر هم به‌طور غیرقابل گفتن غم‌انگیز و هم عمیقاً تکان‌دهنده است، زیرا تنها چند قدم از محوطه دانشگاه ما منتشر شد. “از طرف کل جامعه کلمبیا، عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده دیوید می فرستم.”
پلیس گفت که دومین قربانی چاقو، مردی 27 ساله، در حدود 12 بلوک در جنوب محلی که به گری مورد حمله قرار گرفت، کشف شد. به گفته پلیس، این جوان 27 ساله روز جمعه به همان بیمارستان منتقل شد و وضعیت او مساعد است. پلیس نام قربانی دوم را اعلام نکرد.
به گفته پلیس، مرد 25 ساله ای که مطابق با توصیفی که به پلیس از مظنون این دو چاقو ارائه شده بود، در سنترال پارک چند بلوک از محل حمله دوم در حالی که مرد سوم را با چاقو تهدید می کرد، دستگیر شد. اتهامات علیه مظنون در انتظار روز جمعه بود. نام او بلافاصله منتشر نشد.
بر اساس وب سایت کلمبیا، گیری پس از تحصیل در دانشگاه های تورین، ایتالیا و شیکاگو به کلمبیا آمد.
وزارت خارجه ایتالیا گفت که گیر و قربانی چاقو جان سالم به در برده شهروندان ایتالیایی هستند. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که به مجروح و خانواده گیر کمک می کند. این وزارتخانه اشاره نکرد که گیری و مرد دیگر یکدیگر را می‌شناختند.
خبرگزاری ایتالیایی ANSA گفت که گیری اهل شهر آلبا در شمال غربی پیمونت بود و روزنامه محلی Gazzetta di Alba گفت که او یک داوطلب فعال برای ناحیه سانتا مارگریتا بود.