کنتاکی: شب گردبادهای ویرانگر احتمالاً بیش از 100 نفر را در کنتاکی می کشد

میفیلد: مقامات روز شنبه گفتند که پس از آنکه طوفان‌هایی که مسیری 200 مایلی را در غرب میانه و جنوب ایالات متحده شکستند، خانه‌ها را تخریب کردند، مشاغل را تسطیح کردند و تلاشی برای یافتن بازماندگان در زیر آوار به راه انداختند، حداقل 100 نفر در کنتاکی کشته شدند.
چرخاننده‌های قدرتمند، که پیش‌بینی‌های هواشناسی می‌گویند در ماه‌های سردتر غیرعادی هستند، یک کارخانه شمع‌سازی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی و پلیس را در شهر کوچکی در کنتاکی ویران کردند، یک خانه سالمندان در همسایگی میسوری را شکستند و حداقل شش کارگر انبار آمازون را کشتند. در ایلینوی
اندی بشیر، فرماندار کنتاکی گفت که مجموعه گردبادها مخرب ترین گردباد در تاریخ این ایالت بوده است. او گفت که حدود 40 کارگر در کارخانه شمع در شهر میفیلد که حدود 110 نفر در داخل آن بودند، نجات یافتند که به تلی از آوار تبدیل شد. بشیر گفت که یافتن فرد دیگری در زیر آوارها یک “معجزه” است.
بشیر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ویرانی شبیه هر چیزی است که در زندگی ام دیده ام و در بیان آن با کلمات مشکل دارم.” “به احتمال زیاد بیش از 100 نفر در اینجا در کنتاکی گم می شوند.”
بشیر گفت 189 پرسنل گارد ملی برای کمک به بهبود مستقر شده اند. تلاش‌های نجات تا حد زیادی بر روی می‌فیلد متمرکز خواهد شد، جایی که حدود 10000 نفر در گوشه جنوب غربی ایالت زندگی می‌کنند، جایی که با ایلینویز، میسوری و آرکانزاس همگرا می‌شود.
ویدئو و عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ساختمان‌های خشتی در مرکز شهر می‌فیلد را نشان می‌دهد که با ماشین‌های پارک شده تقریباً زیر آوار مدفون شده‌اند. برج در دادگاه تاریخی گریوز کانتی سرنگون شد و کلیسای فرست یونایتد متدیست در مجاورت تا حدی فروریخت.
جرمی کریسون، رئیس آتش‌نشانی می‌فیلد، که ایستگاه خودش ویران شد، گفت که کارخانه شمع‌سازی به «توده‌ای از فلز و فولاد خمیده و ماشین‌آلات» کاهش یافته است و نیروهای امدادی گاهی باید «بر روی تلفات بخزند تا به قربانیان زنده برسند».
پیج تینگل گفت که به امید یافتن مادر 52 ساله‌اش، جیل مونرو، که در کارخانه کار می‌کرد و آخرین بار ساعت 9:30 شب از او شنیده شد، چهار ساعت به محل مورد نظر رانندگی کرد.
او گفت: “ما نمی دانیم چه احساسی داشته باشیم، فقط در تلاشیم تا او را پیدا کنیم.” “این یک فاجعه است.”
پیدایش شیوع گردباد مجموعه‌ای از رعد و برق‌های شبانه بود، از جمله طوفان ابر سلولی که در شمال شرقی آرکانزاس شکل گرفت. آن طوفان از آرکانزاس و میسوری و به تنسی و کنتاکی حرکت کرد.
ویکتور جنسینی، استاد علوم جغرافیایی و جوی در دانشگاه ایلینوی شمالی، گفت که دما و رطوبت غیرمعمول بالا محیطی را برای چنین رویداد آب و هوایی شدید در این زمان از سال ایجاد کرده است.
جنسینی گفت: «این یک رویداد تاریخی است، اگر نگوییم نسلی.
رئیس جمهور جو بایدن با بیان اینکه این فاجعه احتمالاً یکی از بزرگترین طوفان های طوفان در تاریخ ایالات متحده است، روز شنبه اعلامیه اضطراری در کنتاکی را تصویب کرد.
او به خبرنگاران گفت که از آژانس حفاظت از محیط زیست می‌خواهد تا بررسی کند که تغییرات آب و هوایی چه نقشی در دامن زدن به طوفان‌ها داشته است و سؤالاتی در مورد سیستم‌های هشدار گردباد مطرح کرد.
“چه هشداری وجود داشت؟ و آیا به اندازه کافی قوی بود و آیا به آن توجه شد؟” بایدن گفت.
“مثل یک بمب بزرگ”
جاستین شپرد در حدود 130 مایلی شرق میفیلد در بولینگ گرین، کنتاکی، گفت که کافی شاپ او از بدترین طوفان در امان مانده است، طوفانی که سایر مشاغل را در نوار تجاری شلوغ درست در نزدیکی کنارگذر به بزرگراه 31 غربی ایالات متحده ضربه سختی زد.
“ما در اینجا مقداری آسیب به حاشیه و سقف داریم، اما درست در آن سوی جاده یک کارخانه آبجوسازی وجود دارد که نیمی از آن از بین رفته است. کاملاً از بین رفته است، مانند یک بمب بزرگ منفجر شده یا چیزی مشابه.”
به گفته ماروین دی قاضی شهرستان کریگهد، بر اثر وقوع گردباد در خانه سالمندان با 90 تخت در مونت، آرکانزاس، یک جامعه کوچک در نزدیکی مرز میسوری، یک نفر کشته و پنج نفر به شدت مجروح شدند.
دی به رویترز گفت: “خوشحال بودیم که افراد بیشتری در آن کشته یا زخمی نشدند. ممکن بود خیلی بدتر باشد.”
ستوان چاک براون از کلانتر شهرستان می سی سی پی در آرکانزاس گفت که چند مایلی دورتر در لیچویل، آرکانزاس، یک گردباد یک فروشگاه دلاری جنرال را ویران کرد، یک نفر را کشت و بخش عمده ای از مرکز شهر را ویران کرد.
“این واقعاً شبیه قطاری بود که در شهر غرش می کند.”
در ایلینویز، پس از فروریختن یک انبار Amazon.com Inc در شهر ادواردزویل، زمانی که باد سقف را شکست و دیواری بلندتر از زمین فوتبال را به آوار تبدیل کرد، حداقل شش کارگر کشته شدند.
راننده کامیون آمازون، امیلی اپرسون، 23 ساله، گفت که مشتاقانه منتظر اطلاعاتی در مورد محل اختفای همکارش آستین مک ایوان است تا اواخر بعد از ظهر شنبه به دوست دختر و والدینش اطلاع دهد.
او به رویترز گفت: «ما بسیار نگران هستیم، زیرا معتقدیم، می‌دانید، او تا به حال پیدا شده بود.
دین فلنر، سخنگوی آژانس مدیریت اضطراری این ایالت گفت که در تنسی، هوای شدید حداقل سه نفر را کشته است. فرماندار مایک پارسون در بیانیه ای گفت و دو نفر از جمله یک کودک خردسال در خانه های خود در میسوری کشته شدند.
مرکز پیش بینی طوفان سرویس ملی آب و هوا اعلام کرد که 36 گزارش از وقوع گردباد در ایلینوی، کنتاکی، تنسی، میسوری، آرکانزاس و می سی سی پی دریافت کرده است.
پیش‌بینی هوا برای شنبه شب به طور کلی صاف بود، اما انتظار می‌رود که دما کاهش یابد و هزاران نفر از ساکنان پس از طوفان برق و آب نداشته باشند. بر اساس وب سایت PowerOutage.US که قطعی برق را ردیابی می کند، تا بعد از ظهر شنبه، نزدیک به 99000 مشتری در کنتاکی و بیش از 71000 مشتری در تنسی بدون برق بودند.
مقامات کنتاکی از ساکنان خواستند تا از جاده ها دوری کنند و خون اهدا کنند، زیرا امدادگران برای نجات بازماندگان و پاسخگویی به افرادی در جوامعی که ارتباطات خود را از دست داده بودند هجوم آوردند.
سرتیپ هالدن لمبرتون از گارد ملی کنتاکی گفت: “ما نیروهای گارد داریم که در بیرون از خانه در می زنند و افراد را چک می کنند زیرا هیچ ارتباط دیگری با برخی از این افراد وجود ندارد.”