کنگره ایالات متحده شامل 300 میلیون دلار برای اوکراین است، در لایحه دفاعی عظیم چین را مورد خطاب قرار می دهد

واشنگتن: قانونگذاران ایالات متحده تلاش هایی را برای عقب راندن روسیه و چین در لایحه دفاعی گسترده سالانه ای که روز سه شنبه منتشر شد، شامل پیشنهاد 300 میلیون دلاری برای ارتش اوکراین و بیانیه حمایت از دفاع از تایوان می شوند.
اما آنها برخی از اقداماتی را که از حمایت قوی برخی از اعضای کنگره برخوردار شده بود، حذف کردند، از جمله پیشنهادی برای اعمال تحریم های اجباری بر سر خط لوله گاز روسیه نورد استریم 2 و پیشنهادی برای مشمول کردن زنان به پیش نویس نظامی.
قانون مجوز دفاع ملی مالی 2022 یا NDAA، 770 میلیارد دلار هزینه نظامی، از جمله افزایش 2.7 درصدی حقوق سربازان، و مجوز برای طیف وسیعی از برنامه‌های دفاعی و همچنین استراتژی‌هایی برای مقابله با تهدیدات ژئوپلیتیکی را مجاز می‌داند.
NDAA معمولاً با حمایت قوی دو حزبی تصویب می شود. به دلیل گستره وسیع آن و به دلیل اینکه یکی از تنها قوانین اصلی است که هر سال به قانون تبدیل می شود، توسط طیف وسیعی از صنعت و سایر منافع به دقت زیر نظر گرفته می شود.
لایحه امسال اندکی پس از آن منتشر شد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دو ساعت گفتگوی مجازی در مورد اوکراین و سایر اختلافات داشتند.
NDAA 2022 شامل 300 میلیون دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین است که از نیروهای مسلح اوکراین حمایت می کند، شامل 4 میلیارد دلار برای طرح دفاعی اروپا و 150 میلیون دلار برای همکاری امنیتی بالتیک پیشنهاد می شود.
این مقررات شامل مقرراتی نمی شود که بایدن را مجبور به اعمال تحریم ها بر سر خط لوله 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 کند تا گاز روسیه را مستقیماً به آلمان برساند. حامیان این اقدام استدلال می کنند که این خط لوله برای متحدان اروپایی مضر است.
قانونگذاران همچنین اصلاحیه ای را که آمریکایی ها را از خرید بدهی دولتی روسیه منع می کرد، حذف کردند.
دموکرات‌های بایدن هر دو مجلس نمایندگان و سنا را کنترل می‌کنند و کاخ سفید گفته بود که مقامات دولت از تحریم‌ها در صورت حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کنند، اما از مقرراتی که می‌تواند روابط ترانس آتلانتیک را تهدید کند، حمایت نمی‌کنند.
در مورد چین
در مورد چین، این لایحه شامل 7.1 میلیارد دلار برای طرح بازدارندگی اقیانوس آرام و بیانیه حمایت کنگره از دفاع از تایوان، و همچنین ممنوعیت وزارت دفاع از خرید محصولات تولید شده با کار اجباری از منطقه سین کیانگ چین است.
ایالات متحده رفتار چین با اقلیت مسلمان اویغور خود در سین کیانگ را نسل‌کشی می‌داند و قانون‌گذاران ممنوعیت واردات محصولاتی را که احتمالاً با کار اجباری از اویغورها ساخته شده‌اند، مطرح کرده‌اند. چین اتهام نسل کشی را به عنوان بخشی از اظهارات تهمت آمیز درباره شرایط سین کیانگ رد می کند.
متن سازش پیشنهادی مبنی بر مشروط کردن زنان به پیش نویس نظامی را که در نسخه های قبلی گنجانده شده بود، حذف می کند. این پیشنهاد با مخالفت شدید قانونگذاران محافظه کار اجتماعی روبرو شد که تهدید به مسدود کردن کل NDAA کردند.
این لایحه سازش شامل بازنگری قابل توجهی در سیستم قضایی نظامی برای تصمیم گیری در مورد تعقیب قضایی موارد تجاوز جنسی، تجاوز جنسی و برخی جرایم بزرگ دیگر از دست فرماندهان نظامی است.
این تغییر نتیجه تلاش سال‌ها به رهبری سناتور دموکرات کرستن گیلیبراند در پاسخ به هزاران مورد تجاوز جنسی و جنایات مرتبط با آن در میان کارکنان هر سال است که بسیاری از آنها هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.
برای تبدیل شدن به قانون برای شصت و یکمین سال متوالی، NDAA باید از مجلس نمایندگان و سنا عبور کند و توسط بایدن به قانون تبدیل شود.