کنگره شیلی به قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان رای داد

مجلس نمایندگان، مجلس سفلی کنگره این طرح را با 82 رای موافق، 20 رای مخالف و 2 رای ممتنع به تصویب رساند. این لایحه قبلاً توسط سنای شیلی تصویب شده بود.

این پیشنهاد اولین بار در سال 2017 توسط رئیس جمهور سوسیالیست میشل باچله ارائه شد، اما در کنگره متوقف شد تا اینکه سباستین پینیرا، رئیس جمهور فعلی، حمایت خود را اعلام کرد.

پینیرا – یک سیاستمدار راستگرا و محافظه کار – در اوایل سال جاری گفت که از برابری ازدواج حمایت می کند. انتظار می رود او اکنون این لایحه را امضا کند و به قانون تبدیل شود.

پینیرا در ماه ژوئن گفت: «فکر می‌کنم زمان ازدواج برابر در کشور ما فرا رسیده است، به این ترتیب، همه افراد بدون تمایز از جهت‌گیری جنسی، می‌توانند با عشق زندگی کنند و خانواده‌ای با تمام حمایت و کرامت تشکیل دهند. آنها نیاز دارند و سزاوار آن هستند.”

نامزدهای مخالف قطبی به دور دوم در شیلی می روند

دوره ریاست‌جمهوری پینرا به پایان می‌رسد و دور دوم انتخابات میان نامزدهای خوزه آنتونیو کاست و گابریل بوریچ برای اواخر این ماه برنامه‌ریزی شده است.

شیلی از سال 2015 اتحادیه‌های مدنی همجنس‌گرایان را به‌طور قانونی به رسمیت شناخته است. قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان، حقوق مساوی مانند حق فرزندخواندگی را برای زوج‌های همجنس فراهم می‌کند.

در سرتاسر آمریکای لاتین، ازدواج همجنس‌گرایان در آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، اروگوئه و بخش‌هایی از مکزیک مجاز است.

گزارش قبلی توسط میشل ولز از CNN در آتلانتا و استفانو پوزبون در بوگوتا.