کوهنور: کهینور توسط بریتانیا، نمایشگاه ایالتی تحت حمایت کاخ، «گرفته شد».

نمایشگاه جدیدی در برج لندن – با حمایت کاخ باکینگهام – در مورد جواهرات تاج، که مستقیماً به دنبال تاجگذاری شاه چارلز، بیان می کند که کهینور توسط شرکت هند شرقی “گرفته شد” و مهاراجا دولیپ سینگ “مجبور” شد که آن را تسلیم کند.
نمایشگاه دائمی جدید تاج جواهرات در برج لندن، که در 26 می افتتاح شد، دارای یک “اتاق مبدا” است که برای اولین بار تاریخچه تعدادی از اقلام در مجموعه سلطنتی، از جمله الماس 105.6 قیراط را نشان می دهد. آن را به عنوان “نماد فتح” توصیف می کند. الماس کوهنور صاحبان قبلی بسیاری داشته است، از جمله امپراتوران مغول، شاهان ایران، امیران افغانستان و مهاراجه های سیک»، در برچسب اتاق مبدا آمده است. معاهده 1849 لاهور، مهاراجه دولیپ سینگ 10 ساله را مجبور کرد که آن را تسلیم کند. ملکه ویکتوریا، همراه با کنترل پنجاب. ”
در بخش دیگری از متن جدید درباره کوهنور در وب سایت کرون جواهرات آمده است: «شرکت هند شرقی جواهرات را از مهاراجه دولیپ سینگ مخلوع شده در سال 1849، به عنوان شرط معاهده لاهور، گرفت. در نمایشگاه تاج جواهر نیز فیلمی در مورد کوهینور به نمایش گذاشته می شود که با استفاده از نقشه گرافیکی تاریخچه آن را مرور می کند. این نشان می دهد که از کجا استخراج شده است (معادن گلکوندا). . . . یکی از سخنگویان کاخ های سلطنتی تاریخی گفت: تصویری از دولیپ سینگ در حال تحویل آن وجود دارد. روی متن روی فیلم آمده است: «برگرفته از شرکت هند شرقی. ” برچسب همراه کوهنور که در تاج ملکه مادر نصب شده است نیز تغییر کرده است. اکنون آن را به عنوان “نماد فتح” توصیف می کند.
این سخنگوی به TOI گفت: “مجموعه رویال تراست عبارت جدید را تایید کرده است.” این شفافیت پس از آن صورت می گیرد که کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه کامیلا در مراسم تاجگذاری خود با تاج ملکه مادر – که با کوهینور تعیین شده است – تاجگذاری نخواهد کرد. او در عوض تاج ملکه مریم را بر تن کرد.