کووید: اروپا استراتژی جدید کووید-19 را در نظر می گیرد: پذیرش ویروس

مادرید: زمانی که همه گیری ویروس کرونا برای اولین بار اعلام شد، به اسپانیایی ها دستور داده شد بیش از سه ماه در خانه بمانند. هفته ها حتی برای ورزش هم اجازه بیرون رفتن نداشتند. کودکان از حضور در زمین های بازی منع شدند و اقتصاد عملا متوقف شد.
اما مقامات این اقدامات سختگیرانه را عامل جلوگیری از فروپاشی کامل سیستم بهداشتی دانستند. آنها با هم بحث کردند، جانها نجات یافتند.
اکنون، تقریباً دو سال بعد، اسپانیا در حال آماده شدن برای پذیرش کتاب بازی متفاوت COVID-19 است. با یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در اروپا و اقتصادهای آسیب‌دیده از بیماری همه‌گیر، دولت در حال ایجاد زمینه‌ای برای درمان موج بعدی عفونت نه به عنوان یک وضعیت اضطراری، بلکه یک بیماری است که باید باقی بماند. اقدامات مشابهی در کشور همسایه پرتغال و بریتانیا در دست بررسی است.
ایده این است که از حالت بحران به حالت کنترل حرکت کنیم و به همان روشی که کشورها با آنفولانزا یا سرخک برخورد می کنند، به ویروس نزدیک شویم. این بدان معناست که پذیرفتن عفونت ها و ارائه مراقبت های بیشتر برای افراد در معرض خطر و بیماران دارای عوارض.
پدرو سانچز، نخست‌وزیر چپ میانه اسپانیا، از اتحادیه اروپا می‌خواهد که تغییرات مشابهی را اکنون در نظر بگیرد که افزایش نوع Omicron نشان داده است که این بیماری در حال کاهش مرگبار است.
او روز دوشنبه گفت: آنچه ما می گوییم این است که در چند ماه و سال آینده باید بدون تردید و بر اساس آنچه علم به ما می گوید، فکر کنیم که چگونه با پارامترهای مختلف همه گیری را مدیریت کنیم.
سانچز گفت که این تغییرات نباید قبل از پایان موج Omicron اتفاق بیفتد، اما مقامات باید از هم اکنون شکل‌دهی به دنیای پس از همه‌گیری را آغاز کنند: “ما در حال انجام تکالیف خود هستیم و سناریوها را پیش‌بینی می‌کنیم.”
سازمان بهداشت جهانی گفته است که برای در نظر گرفتن هرگونه تغییر فوری خیلی زود است. این سازمان معیارهای مشخصی برای اعلام COVID-19 به عنوان یک بیماری بومی ندارد، اما کارشناسان آن قبلا گفته بودند که زمانی اتفاق می افتد که ویروس قابل پیش بینی تر باشد و شیوع مداوم نداشته باشد.
دکتر مایکل رایان، رئیس اورژانس سازمان جهانی بهداشت گفت: “این تا حدودی یک قضاوت ذهنی است زیرا فقط به تعداد موارد مربوط نمی شود، بلکه در مورد شدت و تاثیر است.”
دکتر آنتونی فائوچی، پزشک ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده، روز دوشنبه در یک پانل مجمع جهانی اقتصاد، گفت که تا زمانی که کووید-19 به “سطحی که جامعه را مختل نکند” نرسد، نمی‌توان آن را بومی تلقی کرد.
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا به کشورها توصیه کرده است که پس از پایان مرحله حاد بیماری همه‌گیر کووید-19، به مدیریت معمول‌تر کووید-19 روی آورند. این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد که کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا علاوه بر اسپانیا می خواهند “رویکرد نظارتی بلندمدت و پایدار” را اتخاذ کنند.
بیش از 80 درصد از جمعیت اسپانیا دو دوز واکسن دریافت کرده اند و مقامات روی تقویت ایمنی بزرگسالان با دوز سوم متمرکز شده اند.
دکتر سالوادور ترنچه، رئیس جامعه اسپانیایی پزشکی خانواده و جامعه، گفت: ایمنی به دست آمده از واکسن، همراه با عفونت گسترده، فرصتی برای تمرکز تلاش‌های پیشگیری، آزمایش و ردیابی بیماری بر روی گروه‌های در معرض خطر متوسط ​​تا بالا است. که منجر به درخواست برای یک پاسخ بومی جدید شده است.
ترنچ به آسوشیتدپرس گفت: «کووید-19 باید مانند بقیه بیماری‌ها درمان شود» و افزود که «توجه عادی» توسط متخصصان بهداشت به کاهش تأخیر در درمان مشکلات غیرمرتبط با ویروس کرونا کمک می‌کند.
ترانچ گفت که مردم همچنین باید با این ایده کنار بیایند که برخی از مرگ و میرهای ناشی از کووید-19 “حتمی خواهد بود”.
او گفت: «ما نمی‌توانیم در موج ششم کاری را که در موج اول انجام می‌دادیم انجام دهیم: اگر می‌خواهیم به نتایج متفاوتی برسیم، مدل باید تغییر کند.»
وزارت بهداشت اسپانیا گفت که برای به اشتراک گذاشتن هر گونه طرحی که توسط کارشناسان و مشاورانش تهیه شده است خیلی زود است، اما آژانس تأیید کرد که یک پیشنهاد پیروی از مدل موجود “نظارت نگهبان” است که در حال حاضر در اتحادیه اروپا برای نظارت بر آنفولانزا استفاده می شود.
این استراتژی توسط رسانه های اسپانیایی “آنفولانزا شدن” کووید-19 نامیده شده است، اگرچه مقامات می گویند که سیستم های آنفولانزا باید به طور قابل توجهی با ویروس کرونا سازگار شوند.
در حال حاضر، بحث در مورد حرکت به سمت یک رویکرد بومی محدود به کشورهای ثروتمندی است که می توانند در مورد بدترین بیماری همه گیر در زمان گذشته صحبت کنند. دسترسی آن‌ها به واکسن‌ها و سیستم‌های بهداشت عمومی قوی مورد غبطه جهان در حال توسعه است.
همچنین مشخص نیست که چگونه یک استراتژی بومی با رویکرد “صفر کووید” اتخاذ شده توسط چین و سایر کشورهای آسیایی همزیستی می کند و چگونه بر سفرهای بین المللی تأثیر می گذارد.
بسیاری از کشورهایی که تحت تأثیر رکورد تعداد موارد omicron غرق شده‌اند، از آزمایش‌های گسترده و کاهش زمان قرنطینه صرف نظر کرده‌اند، به‌ویژه برای کارگرانی که علائمی شبیه سرماخوردگی نشان نمی‌دهند. از ابتدای سال، کلاس‌ها در مدارس اسپانیا فقط در صورت بروز همه‌گیری‌های بزرگ متوقف می‌شوند، نه با اولین مورد گزارش شده مانند گذشته.
در پرتغال، با یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در جهان، رئیس‌جمهور مارسلو ربلو دو سوسا در یک سخنرانی سال نو اعلام کرد که این کشور “به مرحله بومی رفته است”. اما بحث در مورد اقدامات خاص از آنجایی که شیوع به زودی به سطوح بی سابقه رسید – تقریباً 44000 مورد جدید در 24 ساعت روز سه شنبه گزارش شد.
با این حال، پذیرش در بیمارستان و مرگ و میر در جهان واکسینه شده به نسبت بسیار کمتر از افزایش های قبلی است.
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که آخرین موج “در سطح ملی به اوج خود رسیده است”، در بریتانیا، پوشیدن ماسک در مکان های عمومی و گذرنامه های COVID-19 در 26 ژانویه لغو می شود.
الزام افراد مبتلا به ایزوله شدن برای پنج روز کامل همچنان پابرجاست، اما جانسون گفت در صورت ادامه بهبود داده‌های ویروس، در هفته‌های آینده به دنبال حذف آن خواهد بود. آمار رسمی 95 درصد از جمعیت بریتانیا را نشان می دهد که آنتی بادی علیه کووید-19 از طریق عفونت یا واکسیناسیون ایجاد کرده اند.
جانسون گفت: «از آنجایی که کووید به صورت بومی در می‌آید، ما باید الزامات قانونی را با توصیه و راهنمایی جایگزین کنیم و از افراد مبتلا به این ویروس بخواهیم مراقب دیگران باشند و مراقب دیگران باشند.»
برای برخی دیگر از دولت‌های اروپایی، ایده عادی‌سازی COVID-19 با تلاش‌های آنها برای تقویت واکسیناسیون در میان گروه‌های بی‌میل در تضاد است.
در آلمان، جایی که کمتر از 73 درصد از جمعیت دو دوز دریافت کرده اند و نرخ عفونت تقریباً روزانه رکوردهای جدیدی را ثبت می کند، مقایسه با اسپانیا یا هر کشور دیگری مردود است.
آندریاس دفنر، سخنگوی وزارت بهداشت روز دوشنبه گفت: «ما هنوز تعداد زیادی از افراد واکسینه نشده داریم، به ویژه در میان شهروندان مسن.
ایتالیا دستور واکسیناسیون خود را برای تمام شهروندان 50 ساله یا بالاتر تمدید می کند و برای افرادی که واکسینه نشده در محل کار حاضر می شوند تا 1500 یورو جریمه اعمال می کند. همچنین برای دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، هواپیما، سالن های ورزشی، هتل ها و نمایشگاه های تجاری، ایتالیایی ها باید کاملا واکسینه شوند.