کووید: اسرائیل بیشترین افزایش روزانه ابتلا به کووید را ثبت می کند

اورشلیم: وزارت بهداشت اسرائیل روز چهارشنبه نزدیک به 12000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد که بزرگترین افزایش روزانه عفونت ها از زمان آغاز همه گیری تقریباً دو سال پیش است.
بر اساس این آمار، 11 هزار و 978 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در طول روز سه‌شنبه شناسایی شد که بالاتر از رکورد قبلی کشور با ثبت 11 هزار و 344 مورد در دوم شهریور سال گذشته است.
در حالی که در حال حاضر نزدیک به 60000 نفر مبتلا به کووید در اسرائیل وجود دارد، طبق گفته وزارت بهداشت، تعداد موارد جدی در روز چهارشنبه تنها 125 نفر بود.
نزدیک به 4.3 میلیون از 9.4 میلیون ساکن اسرائیل سه واکسن واکسن کرونا دریافت کرده اند. در روزهای اخیر، مقامات شروع به تزریق چهارمین واکسن به گروه های در معرض خطر کردند.
روز سه‌شنبه، نخست‌وزیر نفتالی بنت، افزایش مداوم موارد ابتلا را پیش‌بینی کرد و مردم را تشویق کرد تا واکسینه شوند.
وی در جریان بازدید از بیمارستانی در مرکز اسرائیل گفت: “موج اکنون واقعاً در حال افزایش است و ما انتظار داریم که ده ها هزار مورد تأیید شده در چند روز آینده داشته باشیم.”
وی گفت: «خبر خوب این است که واکسن‌ها کار می‌کنند، بنابراین هرکسی که واکسینه شود و به درستی ماسک بزند، احتمالاً به‌شدت بیمار نمی‌شود و طی چند روز از بین می‌رود.»
این کشور رسماً بیش از 1.4 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است که از این تعداد 8247 نفر جان خود را از دست داده اند.