کووید: بریتانیا در مبارزه با Omicron، تقویت‌کننده‌های کووید را برای تمام افراد بالای 30 سال باز می‌کند

لندن: مقامات بهداشتی بریتانیا روز یکشنبه گفتند که رزرو واکسن‌های تقویت‌کننده کووید برای همه افراد 30 ساله و بالاتر در انگلیس از دوشنبه باز خواهد شد، زیرا یکی از اقدامات کلیدی با هدف مقابله با گسترش سریع نوع Omicron کووید-19 در این کشور است. کشور.
به گفته NHS انگلستان، حدود 7.5 میلیون نفر در رده سنی 30 تا 39 سال وجود دارند و 3.5 میلیون نفر از آنها واجد شرایط تقویت کننده از روز دوشنبه هستند. این در حالی است که تجزیه و تحلیل اولیه نشان می دهد که تزریق های تقویت کننده در برابر نوع Omicron موثر هستند، اولین موارد آن اکنون در بیمارستان بستری شده اند.
هنوز هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این نوع ویروس در بریتانیا گزارش نشده است، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که قرار است تا پایان سال جاری میلادی، دلتا به عنوان نوع غالب کروناویروس جایگزین شود.
ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، گفت: «برنامه تقویت کننده کووید-19 به سرعت در حال شتاب گرفتن است و بیش از 22 میلیون نفر در بریتانیا در حال حاضر شارژ خود را دریافت کرده اند، که محافظت حیاتی را قبل از کریسمس تضمین می کند.
“این ماموریت ملی ما است – جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهند که تقویت‌کننده‌ها دفاع ضروری در برابر Omicron هستند و ما هر کاری که در توان داریم انجام می‌دهیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن تهاجمات را به خدمت بگیریم. ما اکنون در حال گسترش این پیشنهاد به افراد بالای 30 سال هستیم – پس لطفاً لطفاً هرچه سریعتر به جلو بیایید تا تقویت شود و به کشورمان کمک کنید تا با این نوع مسابقه در این مسابقه پیش بیاید.»
گسترش برنامه تقویت کننده از توصیه های به روز کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) پیروی می کند و به میلیون ها نفر دیگر اجازه می دهد تا سومین دوز تکمیلی خود را رزرو کنند. رزرو را می توان دو ماه بعد از دوز دوم آنها انجام داد، که یک ماه قبل از واجد شرایط شدن برای دریافت جب است – فاصله ای سه ماهه از دوز دوم توسط JCVI.
مگی تروپ وزیر واکسن بریتانیا گفت: واکسن های تقویت کننده بهترین راه برای محافظت از خود و عزیزانتان در برابر این ویروس و انواع جدید آن است.
دکتر امیلی لاوسون، رئیس NHS Covid- اضافه کرد: “با ظهور نوع جدید و افزایش تعداد موارد، هرگز زمان مهمتری برای تقویت وجود نداشته است. بنابراین وقتی نوبت شماست، بیایید و رزرو کنید.” 19 برنامه واکسیناسیون، که همچنین از مردم خواست تا برای برنامه واکسیناسیون خدمات بهداشت ملی (NHS) داوطلب شوند تا به عنوان «واکسیناتور» کمک کنند.
آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) هشدار داد که وزن زیاد تعداد افراد آلوده به Omicron به این معنی است که افراد واکسینه نشده یا افرادی که پاسخ ایمنی ضعیفی به واکسن داشته‌اند را پیدا می‌کند.
ندیم زهاوی، وزیر آموزش بریتانیا، گفت: «اکنون مسابقه ای بین تقویت کننده و آن حفاظت و نوع Omicron است.
او گفت: “ما در حال حاضر بیش از 20 میلیون (تقویت تزریق) هستیم. اکنون در یک مسابقه هستیم تا همه بزرگسالانی را که واجد شرایط تزریق تقویت کننده خود هستند، در سریع ترین زمان ممکن تقویت کنیم.”
روز شنبه، بریتانیا 54073 مورد دیگر ابتلا به کووید-19، از جمله 633 مورد از نوع Omicron را ثبت کرد.