کووید: تعداد موارد محلی کووید در چین به دلیل شیوع شیان به بالاترین حد در 21 ماه گذشته رسیده است.

پکن: چین بیشترین افزایش روزانه موارد محلی کووید-19 را در 21 ماه گذشته گزارش کرد زیرا موارد عفونت در شهر شمال غربی شیان، آخرین نقطه داغ کووید-19 چین، بیش از دو برابر شد.
آمارهای رسمی روز یکشنبه نشان داد که این شهر 13 میلیونی که وارد چهارمین روز قرنطینه شد، 155 مورد انتقال داخلی با علائم تایید شده را برای شنبه شناسایی کرد که از 75 مورد یک روز قبل افزایش یافته است.
این تعداد روزانه ملی را به 158 رساند، که بالاترین میزان از زمانی است که چین موفق به مهار یک شیوع سراسری در اوایل سال 2020 شد.
شیان با 485 مورد علامتدار محلی گزارش شده برای دوره 9 تا 25 دسامبر، مطابق با سیاست پکن مبنی بر مهار هرگونه شعله ور شدن باید در اسرع وقت، اقدامات سنگینی را برای مهار شیوع این بیماری اعمال کرده است.
ساکنان نمی توانند بدون تایید کارفرمایان یا مقامات محلی شهر را ترک کنند و چندین دور آزمایش انبوه برای شناسایی موارد انجام شده است.
این شهر هیچ گونه عفونت ناشی از نوع Omicron را اعلام نکرده است، اگرچه مقامات چینی تعداد انگشت شماری از عفونت Omicron را در بین مسافران بین المللی و در جنوب چین گزارش کرده اند.
با احتساب موارد وارداتی، سرزمین اصلی چین 206 مورد جدید را در 25 دسامبر تایید کرد که از 140 مورد یک روز قبل افزایش یافته است.
هیچ مورد فوتی جدیدی گزارش نشده است و مجموع تلفات 4636 نفر است. چین تا 25 دسامبر 101077 مورد تایید شده داشت.