کووید: جهان بیش از 300 میلیون مورد ویروس شناخته شده را دارد

بیش از یک سال طول کشید تا جهان 100 میلیون مورد اول کووید-19 را ثبت کند و نیمی از این زمان تا 100 میلیون مورد بعدی ثبت شود. 100 میلیون سوم حتی سریع‌تر از این هم طی پنج ماه گذشته است، زیرا بخش‌های بزرگی از کشورها، اعم از فقیر و غنی، واکسینه نشده‌اند و یک نوع جدید حیله‌گر نشان داده است که می‌تواند حتی کسانی را که این چنین هستند نیز مبتلا کند. شمارش موارد، اگرچه ناقص است، اما یک فشارسنج کلیدی در سراسر همه‌گیری بوده است، معیاری نه تنها برای دولت‌هایی که اقدامات کاهشی را اجرا می‌کنند، بلکه برای افرادی که تلاش می‌کنند تهدید را در جوامع خود تشخیص دهند. با این حال، بیش از 300 میلیون مورد شناخته شده – که بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز در روز پنجشنبه ثبت شد – در حالی است که تعداد فزاینده ای از کارشناسان استدلال می کنند که زمان آن رسیده است که تمرکز بر تعداد موارد را متوقف کنیم.
تاکنون، به نظر می‌رسد که نوع جدید Omicron در افراد کمتری نسبت به نسخه‌های قبلی ویروس، بیماری شدید ایجاد می‌کند، و تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن‌های کووید همچنان در برابر بدترین پیامدها محافظت می‌کنند. و اگرچه موارد ابتلا سریعتر از همیشه در حال افزایش است – ایالات متحده، استرالیا، فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر شاهد افزایش بی سابقه هستند – بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید کندتر افزایش می یابد. اما کارشناسان نگرانند که تعداد زیاد موارد احتمالی همچنان سیستم های مراقبت های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد. این هفته، آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد ایالات متحده، پیشنهاد کرد که زمان آن رسیده است که تمرکز بر شمارش پرونده ها را متوقف کنیم. او گفت: “با کاهش شدت عفونت ها، تمرکز بر بستری شدن در بیمارستان بسیار مهم تر است.”
حدود 60 درصد از جهان حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند، اما تقریباً سه چهارم تمام واکسن‌ها در ثروتمندترین کشورهای جهان تزریق شده است و مردم بخش‌هایی از آفریقا و آسیا را آسیب‌پذیر کرده است. کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: حدود 80 درصد از بزرگسالان در اتحادیه اروپا اکنون واکسینه شده اند.
در ایالات متحده، موارد روزانه در طول ماه گذشته پنج برابر شده است، در حالی که بستری شدن در بیمارستان تنها دو برابر شده است. طبق پروژه «دنیای ما در داده» در دانشگاه آکسفورد، در فرانسه، میانگین موارد روزانه چهار برابر شده و به یک رکورد رسیده است، در حالی که میزان بستری شدن در بیمارستان حدود 70 درصد و مرگ و میرها دو برابر شده است. این روند حاکی از آن است که سرعت بدی که در دو سال گذشته مشاهده شده است – موجی از عفونت ها، به دنبال آن افزایش مشابهی از بستری شدن در بیمارستان و سپس مرگ و میر – تا حد زیادی به دلیل محافظت ارائه شده توسط واکسن ها تغییر کرده است.
و به دلیل در دسترس بودن گسترده آزمایش‌های خانگی در ایالات متحده و اروپا، تعداد موارد رسمی – که دانشمندان مدت‌ها استدلال می‌کردند که تعداد آنها کم است – ممکن است بیش از هر زمان دیگری از مجموع واقعی متفاوت باشد. رابرت وست، استاد روانشناسی سلامت در دانشگاه کالج لندن، گفت: تعداد موارد “قطعاً کمتر از آنچه بود معنی می دهد.” اگر در آن زمان این تعداد عفونت داشتیم، تعداد مرگ و میرهای نجومی داشتیم.» با این وجود، آمار مرگ و میر شناخته شده همچنان ویرانگر است: بیش از 830000 در ایالات متحده، 620000 در برزیل، نزدیک به نیم میلیون در هند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه با شکاف های بزرگ در داده های بهداشتی، ممکن است هرگز عدد واقعی مشخص نشود. بسیاری از کارشناسان می‌گویند آنچه واضح است این است که ویروس احتمالاً بومی خواهد شد، چیزی که جهان باید سال‌های آینده با آن زندگی کند، مانند آنفولانزا – و تا زمانی که رکورد جهانی 400 میلیون مورد را ثبت کند، همانطور که مطمئناً خواهد بود. ، این آمار حتی کمتر از آنچه اکنون است معنی خواهد داشت.