کووید: روسیه در دومین روز متوالی شاهد رکورد ابتلا به کووید-19 است

مسکو: پس از هشدار کرملین درباره افزایش احتمالی موارد ناشی از نوع Omicron، دولت روسیه روز شنبه رکورد تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد.
یک پورتال آنلاین اختصاص داده شده به شیوع ویروس کرونا روزانه 57212 مورد جدید را ثبت کرد که از رکورد قبلی ثبت شده در روز جمعه 49513 فراتر رفت.
به دنبال یک قرنطینه ملی سخت اما مختصر در آغاز همه‌گیری، روسیه به امید محافظت از اقتصاد در حال مبارزه خود، محدودیت‌ها را متوقف کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته هشدار داد که این کشور باید برای یک موج رشد مبتنی بر Omicron آماده شود و خواستار انجام آزمایش‌ها و واکسیناسیون‌های بیشتر شد.
در پایتخت مسکو – مرکز شیوع ویروس در روسیه – رکورد 16094 مورد جدید ثبت شد.
چندین واکسن تولید شده در روسیه ماه‌هاست که به‌طور رایگان در دسترس بوده‌اند، اما هنوز هم فقط نیمی از کشور به‌دلیل شک و تردیدهای گسترده نسبت به واکسن تلقیح شده است.
پوتین قبلاً گفته بود که واکسن برجسته روسیه اسپوتنیک V می‌تواند «موثرتر» از واکسن‌های توسعه‌یافته غرب باشد.
ارقام دولت روسیه نشان می دهد که 325433 مورد مرگ و میر ناشی از کووید-19 از آغاز همه گیری – بالاترین آمار مرگ و میر در اروپا است.
این ارقام توسط آژانس آمار دولتی Rosstat که تلفات ناشی از کووید را با تعریف گسترده‌تری محاسبه می‌کند و می‌گوید تلفات حدود دو برابر رقم رسمی است، در تناقض است.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در سطح جهان، روسیه پس از ایالات متحده، برزیل و هند، چهارمین بالاترین تعداد تلفات ناشی از ویروس را دارد.