کووید فرانسه: زمان انزوا در میان برنامه هایی برای سرکوب واکسینه نشده کاهش یافت

اولیویه وران، وزیر بهداشت روز شنبه به هفته نامه لوژورنال دو دیمانش گفت: زمان قرنطینه برای افراد کاملاً واکسینه شده که آزمایش آنها مثبت است از 10 روز به 7 روز در روز دوشنبه کاهش می یابد – و با نتیجه آزمایش منفی می توان آن را به 5 روز کاهش داد.

وران گفت: “افراد واکسینه نشده باید به مدت 10 روز خود را ایزوله کنند، و ممکن است پس از 7 روز در شرایط یکسان خارج شوند.”

فرانسه روز شنبه ۲۱۹ هزار و ۱۲۶ مورد ابتلای جدید را گزارش کرد و ششمین کشور در جهان شد که از مجموع موارد ثبت شده کووید-۱۹ از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت.

وران گفت، تغییر قانون همچنین به این معنی است که تماس‌های موارد مثبت تا زمانی که کاملا واکسینه شده باشند نیازی به ایزوله شدن ندارند، اما باید به طور منظم آزمایش کنند.

همچنین تغییراتی در دوره زمانی که افراد باید واکسن تقویتی خود را دریافت کنند، ایجاد شده است. از 15 فوریه، برای اینکه کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته شود، باید به جای هفت ماه فعلی، یک دوز تقویت کننده چهار ماهه پس از دوز دوم مصرف شود.

فرانسه همچنین شاهد اعمال ماسک به کودکان شش ساله و بالاتر در اماکن عمومی مانند ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها، بازارها و سینماها خواهد بود.

اعتراضات علیه محدودیت های کووید آلمان به خشونت تبدیل می شود زیرا اروپا در حال حرکت برای متوقف کردن Omicron است.

طبق قانون پیشنهادی منتشر شده در وب‌سایت مجلس ملی، قوانین جدید از روز دوشنبه، زمانی که قانون‌گذاران فرانسوی لایحه‌ای را بررسی خواهند کرد که دسترسی افراد واکسینه نشده به رستوران‌ها، بارها و سایر اماکن عمومی را محدود می‌کند.

از ماه ژوئیه، تعدادی از اماکن و موسسات عمومی برای ورود به کارت بهداشتی نیاز دارند که اثبات واکسیناسیون کامل، اثبات آزمایش منفی یا اثبات بهبودی از ویروس را نشان می‌دهد.

هدف این لایحه جایگزینی رژیم پاس سلامت با مجوز واکسن است، که مستلزم اثبات واکسیناسیون کامل یا بهبودی از کووید-19 است، به این معنی که افراد واکسینه نشده دیگر نمی‌توانند برای دسترسی به مکان‌ها به آزمایش منفی تکیه کنند. مجوز واکسن در محل کار یا مراقبت های بهداشتی ضروری خدمات اجتماعی مورد نیاز نیست.

در صورت تصویب، انتظار می رود قوانین جدید از 15 ژانویه اجرایی شود.

وران بر اهمیت واکسیناسیون تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که موج پنجم فرانسه “شاید آخرین باشد”.

“Omicron” آنقدر مسری است که همه جمعیت های جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. این منجر به تقویت ایمنی می شود، پس از آن همه ما بهتر مسلح خواهیم شد. اما برای قرار دادن حداکثر شانس در سمت خود، باید فورا به ایمن سازی سیاره ادامه دهیم، به خصوص. در کشورهایی که دسترسی به دوزها پیچیده تر است.”

روی افراد واکسینه نشده تمرکز کنید

این لایحه همچنین به کارکنان بارها، رستوران‌ها و مکان‌های دیگر این امکان را می‌دهد تا در صورت وجود «تردید» در مورد صحت کارت واکسن خود یا مشکوک بودن به استفاده از مجوز شخص دیگری، مشتریان خود را بررسی کنند.

ممکن است برای مؤسساتی که اصالت واکسن را بررسی نکنند، جریمه هایی در نظر گرفته شود، و این لایحه تحریم ها را برای تقلب در مواردی که استفاده از مجوز شخص دیگری می تواند با جریمه 1000 یورویی (1137 دلار) مجازات شود، تقویت می کند. استفاده از گذرنامه جعلی با پنج سال زندان و 75000 یورو جریمه (85304 دلار) مجازات خواهد داشت.

چرا مبارزه اروپا با این همه گیری بسیار خطرناک تر می شود

قانونگذاران اپوزیسیون راست میانه و چپ میانه گفتند که با این لایحه مخالفت نخواهند کرد، اما حزب راست افراطی Rally National و چپ افراطی Untamed France قول داده اند به آن رای منفی دهند.

مارین لوپن، رهبر راهپیمایی ملی، در توییتی نوشت: «از آنجایی که واکسن از ابتلا یا انتقال ویروس جلوگیری نمی‌کند، از دولت می‌خواهم که از مجوز بهداشت/واکسن صرفنظر کند».

طبق داده‌های مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری، تقریباً 73 درصد از مردم فرانسه کاملاً واکسینه شده‌اند که بالاتر از میانگین 68 درصدی در سراسر اتحادیه اروپا است و بسیاری از کشورها به سمت دستورات واکسن حرکت کرده‌اند تا جذب بیشتر واکسن را الزامی کنند.

در ماه نوامبر، اتریش اولین کشور غربی بود که اعلام کرد شهروندان را ملزم به تزریق واکسن کووید-19 می کند. آلمان ماه گذشته دسترسی افراد واکسینه نشده را به همه مشاغل به جز ضروری ترین مشاغل مانند سوپرمارکت ها و داروخانه ها ممنوع کرد.