کووید: میلیون ها نفر در سراسر ایالات متحده سفر می کنند زیرا خطوط هوایی پروازهای خود را بر فراز کووید لغو می کنند

واشنگتن: میلیون‌ها آمریکایی قبل از کریسمس سفر می‌کنند، حتی در شرایطی که عفونت‌های ملی Omicron Covid-19 از اوج دلتا فراتر رفته و بیمارستان‌ها فضای کافی برای بیماران را ندارند.
چندین هزار مسافر با شب کریسمس وحشتناکی روبرو هستند زیرا خطوط هوایی یونایتد، دلتا و آلاسکا پنجشنبه اعلام کردند که پروازهای 24 دسامبر را به دلیل کووید لغو می کنند.
خطوط هوایی یونایتد اعلام کرد که حدود 120 پرواز را بر فراز «افزایش موارد Omicron در سراسر کشور» لغو کرده است و خطوط هوایی دلتا به مشتریان گفته است که 90 پرواز را لغو کرده‌اند.
خطوط هوایی آلاسکا اعلام کرد که 17 پرواز خود را پس از اینکه برخی از کارکنان “ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشند” لغو کرده است و اضافه کرد که ممکن است سفرهای بیشتری لغو شود.
تنگنای آزمایش کریسمس مشکلات کشور را تشدید کرد، قرار ملاقات های داروخانه در شهرهای بزرگ رزرو شد، سایت های دولتی غرق شدند و کیت های خانگی در جایی یافت نشد.
در یک سایت آزمایشی فدرال تازه افتتاح شده در پارک تراورز شهر نیویورک، مردم صف های طولانی تشکیل دادند و لباس های زمستانی پف کرده را در سرمای وحشتناک پوشیده بودند.
ماریا فلیکس از ساکنان کوئینز در حالی که منتظر نتیجه بود گفت: “من قصد داشتم با خانواده ام ملاقات کنم، اما ممکن است برای کووید مثبت باشم، بنابراین این چیزی است که فکر نمی کنم اتفاق بیفتد.”
کارکنان دولتی تست های خانگی را به عابران دادند – اما با توجه به اینکه تنها 2000 تست برای هر یک از پنج منطقه در یک شهر 8.4 میلیون نفری در نظر گرفته شده است، قرار است این اقلام برای مدتی کمیاب بمانند.
جوسلین آنتیگوا که می‌خواست قبل از دیدن والدین مسن خود وضعیت کووید را بررسی کند، گفت: «خیلی غم انگیز است که فقط 2000 آزمایش در دسترس است.
پرزیدنت جو بایدن – که به عنوان یک نامزد از دونالد ترامپ به دلیل شکست در همان موضوع انتقاد کرد – این هفته قول داد که سایت های آزمایش بیشتری داشته باشد و از ژانویه نیم میلیارد کیت خانگی ارسال کند.
اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد کووید به‌شدت مانع سفر نمی‌شد.
انجمن اتومبیل آمریکا تخمین زده است که 109 میلیون نفر – 30 درصد افزایش نسبت به سال 2020 – در سفرهای 50 مایلی (80 کیلومتری) یا بیشتر بین 23 دسامبر تا 2 ژانویه به جاده ها، سوار هواپیما یا سایر وسایل حمل و نقل خواهند رفت.
امریکن ایرلاینز اعلام کرد که روزانه 5000 پرواز بین 19 دسامبر تا 1 ژانویه انجام می دهد که 86 درصد از برنامه آن را در مقایسه با قبل از کووید 2019 نشان می دهد.
انتظار می‌رود که جشن‌ها بیشتر موارد ابتلا به کووید را افزایش دهند، زیرا نوع Omicron به شدت جهش یافته، بیمارستان‌های کشیده کشور – و کارکنان بهداشتی خسته – را به لبه پرتگاه هل می‌دهد.
Omicron اکنون بیش از 90 درصد از کل موارد را در برخی مناطق تشکیل می دهد.
طبق وب سایت غیرانتفاعی Covid Act Now، میانگین هفت روزه موارد جدید روزانه در ایالات متحده در آستانه عبور از اوج دلتا است که در ماه سپتامبر مشاهده شد.
واحدهای مراقبت ویژه با بیش از 90 درصد ظرفیت در بسیاری از نقاط کشور فعال هستند.
جان کارنی فرماندار دلاور با اعلام اینکه همه جراحی های انتخابی به تعویق خواهند افتاد، گفت: امسال، در این زمان از سال، تعداد افراد بیشتری در بیمارستان ها نسبت به سال گذشته وجود دارد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری دستورالعمل جدیدی را برای غلبه بر کمبود کارکنان بهداشتی اعلام کرد که به کارکنان بدون علامت مبتلا به کووید اجازه می دهد پس از هفت روز انزوا به سر کار بازگردند، از 10 روز.
کارگران در صورت مواجهه با موردی، در صورت واکسینه شدن، نیازی به قرنطینه ندارند.
مقامات بهداشتی ایالات متحده در حال انجام واکسیناسیون برای کاهش تعداد موارد شدید کووید هستند و تعداد تلقیحات در تمام هفته قوی بوده است.
سیروس شهپر از مقامات کاخ سفید در توییتی نوشت: روز چهارشنبه 1.86 میلیون دوز تزریق شد.
سازمان غذا و دارو پس از اینکه یک روز قبل قرص موثرتر فایزر را سبز کرد، یک کپسول کووید تولید شده توسط Merck را به عنوان درمانی برای بزرگسالان پرخطر مجوز داد.
این دو درمان خوراکی برای تکمیل واکسن ها و کمک به کاهش برخی از بار موارد شدید در نظر گرفته شده است.