کووید-19: با نزدیک شدن به Omicron، ایالات متحده همچنان در حال مبارزه با موج دلتا است

واشنگتن: در حالی که همه نگاه‌ها به نوع جدید و کم‌شناخته Omicron دوخته شده است، شکل دلتای کروناویروس هنوز در ایالات متحده ویرانی به پایان نرسیده است و تعداد بیماران را به بیمارستان‌ها در برخی از ایالت‌ها، به‌ویژه در غرب میانه و جدید فرستاده است. انگلستان.
“Omicron جرقه ای است که در افق است. نوع دلتا آتشی است که امروز اینجا آمده است.
ایالات متحده اولین عفونت شناخته شده omicron خود را روز چهارشنبه در یک فرد کاملاً واکسینه شده ثبت کرد که از آفریقای جنوبی به کالیفرنیا بازگشته بود، جایی که نوع آن برای اولین بار بیش از یک هفته پیش شناسایی شد.
و دومین مورد ایالات متحده روز پنجشنبه در مینه سوتا تایید شد که مربوط به مردی واکسینه شده بود که در شهر نیویورک بوده است. این نشان می دهد که این نوع شروع به گسترش در داخل کشور کرده است.
اما چیزهای زیادی در مورد omicron ناشناخته وجود دارد، از جمله اینکه آیا این واکسن مسری‌تر از نسخه‌های قبلی است، افراد را بیمارتر می‌کند یا به راحتی واکسن را خنثی می‌کند یا مصونیتی را که افراد در اثر حمله کووید-19 به دست می‌آورند می‌شکند.
در حال حاضر، نوع فوق مسری دلتا تقریباً برای همه موارد در ایالات متحده است و در زمانی که بسیاری از بیمارستان‌ها با کمبود پرستار و تعداد بیمارانی که تحت عمل‌هایی قرار می‌گیرند که در اوایل همه‌گیری به تعویق افتاده بود، دست و پنجه نرم می‌کنند، به ایجاد بدبختی ادامه می‌دهد. .
ترس این است که Omicron حتی تعداد بیشتری از بیماران و شاید بیماران را به بیمارستان‌ها منتقل کند.
دکتر ناتاشا بویان، پزشک خانواده در فونیکس، گفت: «برای من، این واقعاً ساده است، نمی توانم تصور کنم.
“آیا ما شاهد افزایش مجدد مواردی خواهیم بود که حتی بیشتر از آنچه اکنون می‌بینیم است؟ این امر چه بر سر سیستم بهداشتی ما خواهد آورد؟ چه بر سر بیمارستان‌های ما خواهد آورد؟”
دو سال پس از شیوع، کووید-19 بیش از 780000 آمریکایی را کشته است و مرگ و میر حدود 900 نفر در روز است.
موارد ابتلا و مرگ و میر کووید-19 در ایالات متحده از زمان اوج دلتا در ماه های آگوست و سپتامبر به نصف کاهش یافته است، اما با حدود 86000 عفونت جدید در روز، این ارقام همچنان نگران کننده است، به خصوص در تعطیلات، زمانی که مردم سفر می کنند و جمع می شوند. با خانواده.
با شروع هوای سرد که افراد بیشتری را به داخل خانه می فرستد، بیمارستان ها فشار را احساس می کنند.
دکتر آندره کالیل، پزشک بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا گفت: «دلتا فروکش نمی کند.
نبراسکا روز سه‌شنبه گزارش داد که ۵۵۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند – بالاترین تعداد از دسامبر گذشته، زمانی که رونمایی واکسن تازه شروع شده بود.
ورمونت بالاترین مجموع خود را از زمان شروع همه گیری ثبت کرد: 84. نیوهمپشایر، که زمانی پیشتاز واکسیناسیون اولیه بود، اکنون از نظر بیشترین موارد جدید سرانه در دو هفته گذشته پس از میشیگان در رتبه دوم قرار دارد.
در مینه سوتا، که در رتبه سوم اکثر موارد جدید سرانه قرار دارد، پنتاگون ماه گذشته تیم‌های پزشکی را به دو بیمارستان بزرگ اعزام کرد تا پزشکان و پرستاران را که توسط بیماران کووید-19 غرق شده بودند، تسکین دهند.
دکتر تیموتی جانسون، رئیس بخش مینه سوتا از کالج پزشکان اورژانس آمریکا، گفت: «این موج چهارم، به وضوح می‌توانم بگویم، مینه‌سوتا را سخت‌تر از موج‌های قبلی زده است».
او گفت که بیمارستان‌ها به دلیل ترکیبی از کمبود پرستار، خستگی و بیمارانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، با مشکل مواجه شده‌اند.
او گفت: «اکنون آن جوجه ها به خانه می آیند تا کمی جوجه بیاورند.
سخنگوی کریستین هیل گفت: در مرکز پزشکی شهرستان هنپین در مینیاپولیس، جایی که یکی از تیم‌های پزشکی نظامی اعزام شد، تعداد بیماران کووید-19 از سپتامبر دو برابر شده است، اگرچه این تعداد کمتر از بالاترین حد پاندمی است.
او گفت: “و این مربوط به تعطیلات نزدیک است.”
دکتر پائولین پارک، که از بیماران بدحال در دانشگاه بهداشت میشیگان در آن آربور مراقبت می‌کند، آخرین موج را «دل‌خراش» خواند.
یک بیمار کووید-19، زنی در 20 سالگی، در هفته شکرگزاری درگذشت. دیگری، مادری با فرزندان خردسال، روی دستگاهی است که برای کنترل ریه هایش ساخته شده است.
آریزونا، جایی که دانش‌آموزان در ده‌ها کلاس درس مجبور به قرنطینه شده‌اند، روز چهارشنبه بیش از 3100 مورد جدید کووید-19 را گزارش کرد که این تعداد مشابه با تابستان فاجعه‌بار 2020 است. فضای تخت بیمارستان به پایین‌ترین حد پاندمی کاهش یافته است.
بهویان گفت که یک بیمار او که دارای لخته خون در ریه بود، به جای بستری شدن، مرخص شد. سایر بیماران ساعت ها در اورژانس منتظر هستند.
او گفت: «این فقط سخت است، زیرا احساس می‌شود که ما واقعاً در زمان به عقب می‌رویم، حتی با وجود داشتن این واکسن‌ها، که سلاح بزرگی برای ما هستند.»