کووید-19: در خانه بمانیم یا بیمار کار کنیم؟ Omicron معمایی را مطرح می کند

از آنجایی که نوع خشمگین Omicron کووید-19 کارگران را در سراسر کشور آلوده می‌کند، میلیون‌ها نفر از کسانی که شغلشان روزهای بیماری با دستمزد را فراهم نمی‌کند مجبورند بین سلامتی و حقوق خود یکی را انتخاب کنند.
در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در ابتدای همه‌گیری، سیاست‌های مرخصی استعلاجی قوی‌تری وضع کردند، برخی از آن‌ها از آن زمان با عرضه واکسن‌ها کاهش یافته‌اند، حتی اگر Omicron موفق به فرار از واکسن‌ها شود. در همین حال، کمبود نیروی کار فعلی بر فشار کارگرانی که مجبورند تصمیم بگیرند در صورت عدم توانایی مالی برای ماندن در خانه، بیمار در کار خود حاضر شوند یا خیر، می‌افزاید.
دانیل اشنایدر، استاد سیاست عمومی در مدرسه دولتی هاروارد کندی می گوید: «این یک چرخه معیوب است. “از آنجایی که کارکنان به دلیل مریض بودن افراد کم می شود، این بدان معناست که آنهایی که سر کار هستند کارهای بیشتری برای انجام دادن دارند و حتی بیشتر تمایلی به تماس با بیمار ندارند.”
کارگران ساعتی با درآمد پایین به ویژه آسیب پذیر هستند. طبق یک نظرسنجی ملی در مورد مزایای کارکنان که در ماه مارس توسط اداره آمار کار ایالات متحده انجام شد، تقریباً 80٪ از همه کارگران بخش خصوصی حداقل یک روز مریضی با حقوق دریافت می کنند. اما تنها 33 درصد از کارگرانی که دستمزدشان پایین ترین 10 درصد است، مرخصی استعلاجی با حقوق دریافت می کنند، در حالی که این رقم در 10 درصد بالا، 95 درصد است.
یک نظرسنجی در پاییز گذشته از حدود 6600 کارگر ساعتی با دستمزد پایین انجام شده توسط پروژه شیفت هاروارد، که بر نابرابری تمرکز دارد، نشان داد که 65 درصد از آن دسته از کارگرانی که در ماه گذشته مریض بوده اند، گفته اند که به هر حال سر کار رفته اند. این میزان کمتر از 85 درصدی است که قبل از همه‌گیری بیماری کار می‌کردند، اما در میانه یک بحران بهداشت عمومی بسیار بیشتر از آن چیزی است که باید باشد. اشنایدر می گوید به دلیل Omicron و کمبود نیروی کار ممکن است بدتر شود.
علاوه بر این، اشنایدر خاطرنشان کرد که سهم کارگران با مرخصی استعلاجی با حقوق قبل از همه‌گیری در طول همه‌گیری به سختی از بین رفته است – به ترتیب 50 درصد در مقابل 51 درصد. وی همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از فقیران شاغل مورد بررسی حتی 400 دلار بودجه اضطراری ندارند و اکنون با پایان اعتبار مالیاتی کودکان که هر ماه چند صد دلار به جیب خانواده ها می ریزد، خانواده ها از نظر مالی بیشتر دچار تنگنا خواهند شد. .
آسوشیتدپرس با یک کارگر مصاحبه کرد که ماه گذشته شغل جدیدی را در ایالت نیومکزیکو آغاز کرد و در اوایل هفته علائم مشابه کووید را تجربه کرد. این کارگر که خواست نامش فاش نشود زیرا ممکن است شغل آنها را به خطر بیندازد، یک روز مرخصی گرفت تا آزمایش بدهد و دو روز دیگر منتظر نتایج بود.
یک سرپرست تماس گرفت و به کارگر گفت که آنها فقط در صورت مثبت شدن آزمایش کووید، واجد شرایط دریافت روزهای بیماری هستند. اگر آزمایش منفی باشد، کارگر باید روزهای بدون حقوق را بگذراند، زیرا زمان کافی برای مرخصی استعلاجی در نظر نگرفته است.
این کارگر که هنوز منتظر نتایج است و تخمین می زند که در صورت منفی بودن آزمایش آنها 160 دلار به ازای هر روز از دست دادن کار هزینه دارد، گفت: “فکر می کردم با محافظت از همکارانم کار درستی انجام می دهم.” “حالا کاش می رفتم سر کار و چیزی نمی گفتم.”
یکی از کارگران Trader Joe در کالیفرنیا، که همچنین خواست نامش فاش نشود، زیرا نمی‌خواستند شغل خود را به خطر بیندازند، گفت این شرکت به کارگران اجازه می‌دهد مرخصی با حقوق دریافت کنند که می‌توانند از آن برای تعطیلات یا روزهای بیماری استفاده کنند. اما هنگامی که این زمان تمام شد، کارمندان اغلب احساس می کنند که نمی توانند روزهای بدون حقوق را بگذرانند.
این کارگر گفت: «من فکر می‌کنم بسیاری از مردم اکنون مریض یا با چیزی که «آلرژی» می‌خوانند سر کار می‌آیند، زیرا احساس می‌کنند چاره دیگری ندارند.
تریدر جو تا بهار گذشته دستمزد مخاطره آمیز ارائه کرد و حتی اگر کارگران علائم مرتبط با کووید را داشتند مرخصی پرداخت کرد. اما کارگر گفت این مزایا به پایان رسیده است. این شرکت همچنین دیگر مشتریان را ملزم به پوشیدن ماسک در تمام فروشگاه های خود نمی کند.
سایر شرکت‌ها به طور مشابه زمان بیماری را که در اوایل این همه‌گیری ارائه کرده بودند، کاهش می‌دهند. کروگر، بزرگترین زنجیره خواربار فروشی سنتی کشور، به برخی از مزایا برای کارگران حقوق بگیر واکسینه نشده پایان می دهد تا با افزایش مجدد موارد کووید-19، تعداد بیشتری از آنها را وادار به دریافت جریمه کند. کارگران واکسینه نشده که در طرح مراقبت های بهداشتی کروگر ثبت نام کرده اند، در صورت آلوده شدن، دیگر واجد شرایط دریافت مرخصی اضطراری با حقوق حداکثر دو هفته ای نخواهند بود – سیاستی که سال گذشته و زمانی که واکسن ها در دسترس نبود اعمال شد.
در همین حال، والمارت، بزرگترین خرده فروش کشور، مرخصی استحقاقی مرتبط با بیماری همه گیر را به نصف کاهش می دهد – از دو هفته به یک هفته – پس از اینکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری شرایط ایزوله را برای افرادی که پس از آزمایش مثبت علائم نداشتند کاهش داد. .
کارگران از تعداد فزاینده ای از ایالت ها تسهیلاتی دریافت کرده اند. طبق کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، در دهه گذشته، 14 ایالت و ناحیه کلمبیا قوانین یا اقداماتی را تصویب کرده اند که کارفرمایان را ملزم به ارائه مرخصی استعلاجی با حقوق می کند.
اما در جبهه فدرال، جنبش متوقف شده است. کنگره در بهار 2020 قانونی را تصویب کرد که اکثر کارفرمایان را ملزم می کند برای کارکنان مبتلا به بیماری های مرتبط با کووید مرخصی استعلاجی با حقوق ارائه کنند. اما این الزام در 31 دسامبر همان سال منقضی شد. کنگره بعداً اعتبارات مالیاتی را برای کارفرمایانی که به طور داوطلبانه مرخصی استعلاجی با حقوق ارائه می‌دهند تمدید کرد، اما به گفته وزارت کار ایالات متحده، این تمدید در پایان سپتامبر لغو شد.
در ماه نوامبر، مجلس ایالات متحده نسخه‌ای از طرح «بازگشت بهتر» رئیس‌جمهور جو بایدن را تصویب کرد که بر اساس آن کارفرمایان باید 20 روز مرخصی با حقوق برای کارمندانی که بیمار هستند یا از یکی از اعضای خانواده مراقبت می‌کنند، ارائه کنند. اما سرنوشت آن لایحه در سنا نامشخص است.
ژوزفین کالیپنی، مدیر اجرایی در Family Values ​​(at) Work، یک شبکه ملی متشکل از 27 ائتلاف ایالتی و محلی که به کمک می‌کنند، گفت: “ما نمی‌توانیم یک کار تکه تکه انجام دهیم. این باید جامع باشد. باید معنادار باشد.” از سیاست هایی مانند روزهای بیماری با حقوق حمایت کنید.
بر اساس مطالعه 2020 مرکز تحلیل سیاست جهانی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، ایالات متحده یکی از تنها 11 کشور در سراسر جهان است که هیچ گونه حکم فدرال برای مرخصی استعلاجی با حقوق ندارد.
در سمت دیگر، صاحبان مشاغل کوچکی مانند داون کرولی، مدیر عامل House Cleaning Heroes هستند که توانایی پرداخت دستمزد کارگران را در هنگام بیماری ندارند. اما کراولی سعی می کند از راه های دیگری کمک کند. او اخیراً یکی از نظافتچی‌ها را که ماشین نداشت را به محل آزمایش نزدیک برد. او بعداً برای پاک کننده مقداری دارو، آب پرتقال و پرتقال خرید.
کراولی گفت: “اگر آنها بیرون هستند، من سعی می کنم به آنها پول بدهم اما در عین حال شرکت من باید زنده بماند.” “اگر شرکت زیر پا بگذارد، هیچکس کار ندارد.”
حتی زمانی که مرخصی استعلاجی با حقوق در دسترس است، کارگران همیشه از آن آگاه نمی شوند.
اینگرید ویلوریو که در رستوران جک این باکس در کاسترو ولی کالیفرنیا کار می‌کند، در مارس گذشته احساس بیماری کرد و به زودی تست کووید مثبت شد. ویلوریو به سرپرستی هشدار داد، او به او نگفته بود که واجد شرایط مرخصی استعلاجی با حقوق – و همچنین مرخصی تکمیلی کووید – بر اساس قانون کالیفرنیا است.
ویلوریو گفت که دکترش به او گفته بود که 15 روز مرخصی بگیرد، اما او تصمیم گرفت فقط 10 روز مرخصی بگیرد زیرا صورتحساب هایی برای پرداخت داشت. ماه‌ها بعد، یکی از همکاران به ویلوریو گفت که او برای مدتی که مرخصی می‌گرفت، به او حقوق مرخصی بدهکار است. ویلوریو و همکارانش که از طریق مبارزه برای 15 دلار کار می کنند، گروهی که برای تشکیل اتحادیه کارگران فست فود کار می کنند، رستوران را به اداره بهداشت شهرستان گزارش کردند. مدت کوتاهی پس از آن، حقوق معوقه به او داده شد.
اما ویلوریو، که اسپانیایی صحبت می کند، از طریق یک مترجم گفت که مشکلات همچنان ادامه دارد. او گفت که کارگران هنوز مریض می شوند و اغلب از صحبت کردن می ترسند.
او گفت: “بدون سلامتی ما نمی توانیم کار کنیم.” به ما گفته می شود که ما کارگران خط مقدم هستیم، اما با ما اینطور رفتار نمی شود.»