کووید-19: چین دومین شهر را در میان تهدید Omicron قفل کرد

پکن: چین یک شهر پنج میلیون نفری را در روز پس از شناسایی Omicron در استان هنان مرکزی، قرنطینه کرد که دومین تعطیلی آن در چند ماه گذشته است، که بر تعهد این کشور برای از بین بردن کووید به عنوان دو نوع بسیار قابل انتقال در گردش است.
مقامات شهر آنیانگ به ساکنان گفتند که خانه های خود را ترک نکنند و استفاده از همه وسایل نقلیه را پس از گزارش دو نفر به نوع واگیردارتر omicron در روز دوشنبه ممنوع کردند. به گفته مقامات بهداشتی محلی، 58 مورد دیگر صبح روز سه‌شنبه فاش شد، اگرچه آنها نگفتند که آیا عفونت‌ها توسط Omicron ایجاد شده است یا خیر.
شعله ور شدن Omicron در هنان و شهر بندری شمالی تیانجین چالش های بزرگی برای مقاماتی است که در حال حاضر با شیوع دلتا دست و پنجه نرم می کنند، یکی از طولانی ترین موارد در چین از زمان ظهور ویروس بیش از دو سال پیش. هر دو در مجاورت استان هبی هستند، که میزبان مسابقات ورزش برفی در طول المپیک زمستانی پکن است که کمتر از یک ماه دیگر آغاز می شود.
چین روز سه شنبه 110 مورد عفونت کووید را به صورت محلی گزارش کرد. استان هنان آخرین کانون زمین لرزه است که 87 مورد جدید را به خود اختصاص داده است.
مقامات گفتند که تمام شرکت‌ها در آنیانگ موظف شدند تا زمانی که خطر ویروس در شهر به طور کامل از بین برود، به غیر از فعالیت‌های ضروری، فعالیت خود را متوقف کنند. فروش بلیت برای سفر به پکن نیز متوقف شد.
شهر دوم بسته شد
این دومین قرنطینه کامل یک شهر چین در 20 روز است، پس از آن که مقامات به ساکنان شیان – در حدود 650 کیلومتری غرب – گفتند که از اواخر دسامبر به دلیل شیوع بیماری دلتا، در داخل شهر بمانند. دو شهر دیگر در استان هنان نیز با محدودیت هایی مواجه شده اند، زیرا مقامات حمل و نقل عمومی و گزینه های غذاخوری را محدود کرده اند.
به گفته دولت شهری، تیانجین، یک شهر بندری که با پکن هم مرز است، در دو شهر در منطقه Xiqing قرنطینه جزئی اعمال کرد، زیرا شیوع بیماری همچنان در حال افزایش است. بر اساس بیانیه کمیسیون بهداشت ملی، ده مورد انتقال محلی در روز سه‌شنبه، علاوه بر ۱۱ عفونت بدون علامت دیگر گزارش شد.