کیشیدا: جو بایدن و فومیو کیشیدا نخست وزیر جدید ژاپن به صورت مجازی با یکدیگر دیدار خواهند کرد

ویلمینگتون: رئیس جمهور جو بایدن روز جمعه با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، به طور مجازی دیدار خواهد کرد، زیرا نوع اومیکرون ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان در حال افزایش است.
کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد این نشست برای برجسته کردن قدرت اتحاد ایالات متحده و ژاپن برگزار خواهد شد. این دو به دنبال تعمیق روابط در مواجهه با نفوذ فزاینده اقتصادی و نظامی چین در منطقه هستند.
کیشیدا در ماه نوامبر انتخاب شد و دو رهبر برای اولین بار با هم دیدار خواهند کرد. در ماه آوریل، بایدن شخصاً با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر وقت، که برای گفتگو به واشنگتن سفر کرده بود، ملاقات کرد.
کیشیدا توسط لیبرال دموکرات ها به عنوان گزینه ای امن و محافظه کار انتخاب شد. آنها از شکست سنگین انتخاباتی در صورت ماندن سوگا که به شدت منفور بود، می ترسیدند. او تنها پس از یک سال از سمت خود استعفا داد زیرا محبوبیتش به دلیل مدیریتش در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و اصرار او بر برگزاری بازی‌های المپیک توکیو علیرغم نگرانی‌ها از افزایش ویروس، کاهش یافت.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت که بایدن مشتاقانه منتظر «همکاری با نخست‌وزیر کیشیدا برای پیشبرد چشم‌انداز مشترک ما برای هند و اقیانوس آرام آزاد و باز، و گسترش همکاری نزدیک خود در مورد موضوعات حیاتی مانند مبارزه با کووید-کووید) است. 19، رسیدگی به بحران آب و هوا، و مشارکت در فن آوری های جدید و در حال ظهور.