کیف: روسیه در حالی که اروپا و چین به دنبال اعمال نفوذ هستند، حمله هوایی «استثنایی» را به کیف انجام داد

کیو: پدافند هوایی اوکراین حمله هوایی شدید روسیه را خنثی کرد کیف مقامات گفتند که در اوایل روز سه‌شنبه، تمام 18 موشکی که به سمت پایتخت هدف گرفته شده بودند، سرنگون شدند.
در حالی که حمله شبانه موشک‌های روسیه از هوا، دریا و خشکی در تلاشی آشکار برای تحت تأثیر قرار دادن پدافند هوایی اوکراین پرتاب شد، انفجارهای مهیبی بر فراز کیف به وقوع پیوست. هیچ تلفاتی گزارش نشده است زیرا سلاح های غربی به دفع حمله کمک کرده است.
این رگبار زمانی رخ داد که رهبران اروپایی به دنبال راه‌های جدیدی برای مجازات روسیه برای جنگ بودند و یک نماینده چین به دنبال جلب نظر برای پیشنهاد صلح پکن بود.
سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کیف، گفت: حمله اخیر روسیه به کیف “از نظر چگالی استثنایی بود – حداکثر تعداد موشک های مهاجم در کوتاه ترین زمان.”
والنتینا مایرونتس، 64 ساله ساکن کیف، گفت که در میان این حملات احساس “درد، ترس، عصبی بودن، بی قراری” کرده است. او گفت: “خدایا، ما منتظر پیروزی هستیم و وقتی همه اینها تمام شود.”
ملیندا سیمونز، سفیر بریتانیا در اوکراین، در توییتی نوشت که رگبارها «بسیار شدید» بود.
او نوشت: «تخت و لرزش دیوارها شب آسانی نیست.
این هشتمین بار در این ماه بود که حملات هوایی روسیه پایتخت را هدف قرار می‌داد، تشدید آشکاری پس از هفته‌ها آرامش و پیش از یک ضد حمله موردانتظار اوکراین. به عنوان رئیس جمهور هم آمد ولودیمیر زلنسکی یک تور گردباد اروپایی برای خوشامدگویی به متحدان کلیدی اوکراین در زمان جنگ به پایان رسید که باعث شد یک قسط اضافی از کمک های نظامی وعده داده شده را به همراه داشته باشد.
یوری ایحنات سخنگوی نیروی هوایی در بیانیه ای در تلگرام گفت: شش موشک هوابالستیکی “کینژال” از هواپیمای MiG-31K، 9 موشک کروز از کشتی ها در دریای سیاه و سه موشک کروز زمینی اس-400 پایتخت را هدف قرار دادند. .
احناط گفت: پس از اولین حمله، روسیه نیز پهپادهای تهاجمی شاهد ساخت ایران را پرتاب کرد و شناسایی هوایی انجام داد.
ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، گفت که آوارها در چندین منطقه پایتخت سقوط کردند و آتش سوزی را آغاز کردند، اما هیچ خسارتی گزارش نشد.
سیستم‌های پیشرفته‌ی پدافند هوایی ارائه‌شده توسط متحدان غربی اوکراین، از جمله موشک‌های پاتریوت ساخت آمریکا، به حفظ کیف از نوع تخریب‌هایی که در نقاط دیگر کشور شاهد بودیم، کمک کرده است، زیرا نیروهای روسی به تاکتیک بمباران دوربرد خود ادامه می‌دهند.
کارشناسان نظامی می گویند که دفاع هوایی تقویت شده هواپیماهای روسی را از رفتن به عمق اوکراین منع کرده و به شکل گیری روند جنگ کمک کرده است.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، نمایش قدرت دفاعی را تشویق کرد و در توییتی آن را “موفقیت باورنکردنی دیگر” خواند.
این رگبار زمانی رخ داد که رهبران اروپایی قرار بود در نشست نادر شورای اروپا متشکل از 46 کشور، نهاد اصلی حقوق بشر این قاره، شرکت کنند.
نشست دو روزه در ایسلند به دنبال ایجاد راهی برای ثبت خسارت در اوکراین ناشی از نیروهای کرملین است تا بتوان ادعاهای غرامت را علیه مسکو مطرح کرد.
در همین حال، یک نماینده چین در حال آماده شدن برای بازدید از اوکراین و روسیه در روزهای آینده است، زیرا پکن بر روی طرح صلحی که در فوریه منتشر کرد، فشار می آورد.
به گفته وزارت خارجه چین، لی هوی، سفیر سابق در مسکو، همچنین از لهستان، فرانسه و آلمان دیدن خواهد کرد.
دولت شی جین پینگ، رهبر چین می‌گوید بی‌طرف است و می‌خواهد نقش میانجی را در جنگ ایفا کند، اما از مسکو حمایت سیاسی کرده است و بیش از 14 ماه پس از تهاجم تمام‌مقیاس روسیه، دستیابی به موفقیت غیرمحتمل به نظر می‌رسد.
دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که در بمباران مناطق اوکراین از روز دوشنبه تا سه شنبه توسط روسیه، حداقل هفت غیرنظامی کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.