کیم جونگ اون سخنرانی پایان سال خود را بر “مشکل غذایی” در کره شمالی متمرکز می کند

سخنرانی پایان سال که توسط رسانه دولتی KCNA در روز شنبه خلاصه شد، اشاره کوتاهی به “کار پیشگیری از همه گیری اضطراری” داشت.

کره شمالی در طول همه گیری همه گیر سکوت کرده است، حتی بیشتر از بقیه دنیا فاصله دارد و حتی یک مورد داخلی کووید-19 را تایید نکرده است.
اکثر سخنرانی های کیم بر لزوم افزایش بهره وری کشاورزی در این کشور متمرکز بود. او همچنین پیشرفت های نظامی انجام شده در دهمین سال قدرت خود را ستود، اما به جز اشاره کوتاهی به جهت گیری های سیاست برای روابط بین کره و امور خارجی، اشاره خاصی به کره جنوبی و ایالات متحده نکرد.

در حالی که رهبر کره شمالی میزان کمبود مواد غذایی را به تفصیل بیان نکرد، سازمان جهانی غذا نسبت به کمبود شدید در این کشور در سال 2021 از جمله کمبود صدها هزار تن برنج هشدار داد.

این مشکل با سیل شدید در برخی از حاصلخیزترین مناطق تولید برنج کشور تشدید شد.

این بیماری همه گیر، کیم جونگ اون را مجبور به عقب نشینی کرد.  جهان باید برای تجدید حیات او آماده شود

این اولین بار نیست که کیم وضعیت غذا در کشور را در 12 ماه گذشته تصدیق می کند.

در ماه آوریل، KCNA گزارش داد که کیم از مردم خواسته است تا یک “راهپیمایی سخت” دیگر را انجام دهند، در حالی که در یک نشست سیاسی سطح بالا صحبت می کرد.

اصطلاح “راهپیمایی سخت” به دوره قحطی ویرانگر در اوایل دهه 1990 اشاره دارد، زمانی که اقتصاد کره شمالی به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به سمت پایین رفت و به جریان کمک ها به این کشور پایان داد.

تخمین زده می شود که صدها هزار نفر – یا حدود 10 درصد از جمعیت کشور – در این دوره از گرسنگی مرده اند.

و در ماه ژوئن، کیم اعتراف کرد که این کشور به دلیل طوفان و سیل سال 2020 با “وضعیت غذایی پرتنش” مواجه است. در همان ماه، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تخمین زد که کره شمالی با کمبود حدود 860000 تن غذا مواجه است – که برای کمی بیش از دو ماه ذخایر کافی بود.

KCNA روز شنبه همچنین از اذعان کیم به “شرایط نامطلوب امسال” و تمایل وی برای “افزایش تولیدات کشاورزی و حل کامل مشکل غذایی کشور” خبر داد.