کیم: کره شمالی می گوید رهبر کیم در آزمایش موشکی مافوق صوت “موفقیت آمیز” شرکت کرده است

سئول: رسانه های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند که این کشور آزمایش موفقیت آمیزی یک موشک مافوق صوت انجام داده است و کیم جونگ اون رهبر این کشور برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته در پرتاب آن شرکت کرده است.
روز سه شنبه مقامات کره جنوبی و ژاپن این پرتاب مشکوک را شناسایی کردند که با محکومیت مقامات واشنگتن و توکیو مواجه شد و باعث ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل شد.
این دومین آزمایش در کمتر از یک هفته بود که بر عهد سال نوی کیم برای تقویت ارتش با فناوری‌های پیشرفته در زمانی که مذاکرات با کره جنوبی و ایالات متحده متوقف شده است تأکید کرد.
خبرگزاری دولتی KCNA گزارش داد: هدف از آزمایش آتش، تأیید نهایی مشخصات فنی کلی سیستم تسلیحات مافوق صوت توسعه یافته بود.
در این گزارش آمده است که پس از رها شدن از تقویت‌کننده موشک، یک وسیله نقلیه مافوق صوت یک “پرواز پرش با گلاید” به طول 600 کیلومتر و سپس یک “دریا در آب” به طول 240 کیلومتر در 1000 کیلومتری آن انجام داد.
KCNA گفت: «قابلیت مانور برتر وسیله نقلیه مافوق صوت از طریق آزمایش نهایی به طور قابل توجهی تأیید شد.
KCNA افزود، کیم از دانشمندان نظامی خواست تا “تلاش‌ها را برای تقویت مستمر عضله نظامی استراتژیک کشور از نظر کمی و کیفی و مدرن‌سازی بیشتر ارتش تسریع بخشند.”
این اولین بار از اوایل سال 2020 بود که کیم رسما در یک آزمایش موشکی شرکت کرد.
آنکیت پاندا، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی مستقر در ایالات متحده برای صلح بین المللی، در توییتر نوشت: «حضور او در اینجا نشان دهنده توجه ویژه به این برنامه است.