گاوتنگ: WHO تیمی را در آفریقای جنوبی برای مقابله با نوع Omicron مستقر می کند

ژوهانسبورگ: سازمان بهداشت جهانی (WHO) تیمی از مقامات را به استان گوتنگ آفریقای جنوبی، مرکز نوع جدید کروناویروس Omicron، اعزام کرده است تا اقدامات نظارتی و تلاش‌های ردیابی تماس را در شرایطی که کشور با افزایش عفونت دست و پنجه نرم می‌کند، افزایش دهد. پنجشنبه.
در آخرین آمار روزانه حدود 11500 عفونت جدید ثبت شده است که نسبت به 8500 مورد تایید شده در روز گذشته افزایش شدیدی دارد.
در مقابل، مقامات بهداشتی اعلام کردند که در اواسط نوامبر در کشور به طور میانگین بین 200 تا 300 مورد ابتلا روزانه بوده است.
به گفته سازمان بهداشت جهانی، Omicron که برای اولین بار دقیقا یک هفته پیش در آفریقای جنوبی شناسایی شد، اکنون در حداقل 24 کشور در سراسر جهان شناسایی شده است.
دکتر سلام گی، مدیر اورژانس منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای آفریقا، روز پنجشنبه در یک نشست رسانه ای گفت: “ما در حال استقرار یک تیم افزایش در استان گوتنگ برای حمایت از نظارت و ردیابی تماس هستیم.” .
استان گوتنگ، که قطب اقتصادی آفریقای جنوبی است، تقریباً 80 درصد از عفونت ها را در هفته گذشته به خود اختصاص داده است.
موسسه ملی بیماری های واگیر (NICD) در همان جلسه توجیهی گفت که حدود 75 درصد از نمونه ها برای نوع جدید مثبت بوده اند.
پروفسور آن فون گوتبرگ، پروفسور میکروبیولوژیست بالینی NICD گفت: «در ماه نوامبر، ما 249 توالی داشتیم که از این تعداد، 183 توالی به عنوان Omicron در نظر گرفته شد.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا، این قاره 52300 مورد جدید کووید-19 را در مقایسه با هفته گذشته ثبت کرده است — افزایش 105 درصدی.
دکتر Matshidiso Moeti، مدیر آفریقای WHO، روز پنجشنبه گفت که کشورها «باید واکنش خود به کووید-19 را تعدیل کنند و از افزایش موارد ابتلا به این بیماری در سراسر آفریقا و احتمالاً تأسیسات بهداشتی گسترده‌ای که قبلاً گسترده شده‌اند، جلوگیری کنند».
دیوید ماکورا، نخست‌وزیر گوتنگ در یک نشست خبری جداگانه تأیید کرد که استان در آستانه موج چهارم قرار دارد.
ما وضعیت را بسیار دقیق زیر نظر داریم. دریافت بازخورد از تیم های بالینی ما نیز در مورد تأثیر کامل این. ماخورا گفت که از آنجایی که هر روز تعداد (افزایش) را می بینیم، بسیار نگران آن هستیم.
نخست وزیر گفت که از روز دوشنبه بیش از 50000 واکسن در روز از 30000 واکسن در روز قبل از اعلام نوع جدید انجام شده است.
او گفت: «اگر واکسیناسیون روزانه 50000 نفر را در طول این دوره تا فصل جشن حفظ کنیم، به ما کمک می‌کند تا حداقل به نیم میلیون نفر دیگر قبل از ترک گوتنگ دسترسی پیدا کنیم.»
اشاره ماخورا به مهاجرت سالانه کارگران در گوتنگ به مناطق روستایی خارج از استان بود، زیرا تجارت و صنعت از اواسط دسامبر برای چندین هفته تا اوایل سال جدید تعطیل می شود.
ما باید مردم را در اینجا در گوتنگ بگیریم و آنها را واکسینه کنیم زیرا می دانیم که در طول فصل جشن میلیون ها نفر از استان ما خارج می شوند. ما نمی خواهیم مردم این نوع را به استان های دیگر حمل کنند، به ویژه آنهایی که واکسینه نشده اند.
دکتر مری کاونگا، رئیس شورای فرماندهی کووید-19 گوتنگ، دکتر مری کاونگا، به ماخورا در این نشست ملحق شد، که گفت استان قبلاً شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است.
«سرعت افزایش موارد و این واقعیت که ما در واقع دو روز پیش از میانگین هفت روزه عبور کردیم که آستانه موج سوم بود، به این معنی است که ما در حال تجدید حیات هستیم و باید طوری رفتار کنیم که قبلاً در آن قرار داریم. موج (چهارم)، بدون انتظار برای تعریف فنی،» او گفت.
کاوانگا گفت که اوج موج چهارم در حدود دو هفته آینده با حدود 45000 مورد فعال و حدود 4000 بستری شدن در بیمارستان در اوج مورد انتظار است.
“به یاد داشته باشید، این مدل سازی و پیش بینی است. بسته به اینکه چگونه می‌توانیم واکسینه کنیم و چگونه به مداخلات غیردارویی پایبند هستیم، ممکن است هر چیزی که پیش‌بینی می‌شود محقق نشود.»
یکی دیگر از اعضای شورا، پروفسور بروس ملادو، معتقد بود که اگر چه اوج بالاتری احتمالاً در طول موج چهارم رخ می دهد، مرگ و میر کمتری وجود خواهد داشت.
ملادو گفت: “ما باید حداقل 4000 (مرگ) را در مقایسه با 9500 مورد در اوج سوم انتظار داشته باشیم.” وی افزود که انتظار می رود سطوح بالای انتقال در جامعه تا ژانویه ادامه یابد.