گرجستان: ایالت جورجیا از هیئت منصفه ویژه در تحقیقات انتخاباتی درخواست می کند

آتلانتا: دادستان جورجیا که در حال تحقیق درباره تلاش‌های احتمالی برای مداخله در انتخابات عمومی سال 2020 توسط رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ و دیگران است، از هیئت منصفه بزرگ ویژه برای کمک به تحقیقات خواسته است.
فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، روز پنجشنبه نامه ای به قاضی رئیس دادگاه عالی شهرستان فولتون، کریستوفر براشر ارسال کرد و از او خواست تا هیئت منصفه بزرگ ویژه را به خدمت بگیرد.
او در این نامه نوشت که دفترش “اطلاعاتی را دریافت کرده است که نشان می دهد احتمال منطقی وجود دارد که اداره انتخابات ایالت جورجیا در سال 2020، از جمله انتخاب رئیس جمهور ایالات متحده در ایالت، در معرض اختلالات جنایی احتمالی قرار گرفته است.”
او نوشت که دفتر ویلیس سعی کرده با چندین شاهد مصاحبه کند و شواهد جمع آوری کند و برخی از شاهدان و شاهدان احتمالی از همکاری بدون احضاریه امتناع کرده اند. یک هیئت منصفه بزرگ می تواند از شهود احضار کند.
ویلیس از صحبت در مورد جزئیات تحقیقات خود خودداری کرده است، اما در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس در اوایل ماه جاری تایید کرد که دامنه آن شامل تماس تلفنی بین ترامپ و وزیر جورجیا در تاریخ 2 ژانویه 2021 است – اما محدود به آن نیست. براد رافنسپرگر ایالتی، تماس تلفنی نوامبر 2020 بین سناتور ایالات متحده لیندسی گراهام و رافنس اسپرگر، استعفای ناگهانی وکیل ایالات متحده در آتلانتا در 4 ژانویه 2021، و نظراتی که در جریان جلسات استماع کمیته قانونگذاری جورجیا در دسامبر 2020 درباره انتخابات ارائه شد.
هیئت منصفه بزرگ ویژه، که اغلب در گرجستان استفاده نمی شود، می تواند در بررسی مسائل پیچیده کمک کند. آنها قدرت بازگرداندن کیفرخواست را ندارند اما می توانند در مورد تعقیب کیفری توصیه هایی ارائه کنند.
ویلیس گفت که هیئت منصفه بزرگ ویژه مورد نیاز است، زیرا می تواند یک دوره طولانی تر از دوره معمولی هیئت منصفه بزرگ داشته باشد. همچنین می‌تواند به تنهایی بر روی این تحقیق تمرکز کند و به آن اجازه می‌دهد بر واقعیت‌ها و شرایط پیچیده تمرکز کند.
او نوشت، و داشتن یک هیئت منصفه بزرگ به این معنی است که هیئت منصفه بزرگ مستقر به طور منظم مجبور نیست علاوه بر وظایف عادی خود با این تحقیقات نیز سر و کار داشته باشد.