گردباد کنتاکی: کارگران کارخانه شمع سازی تهدید به اخراج فرار کردند

مایفیلد: یکی از کارمندان کارخانه شمع کنتاکی که در آن هشت کارگر در اثر گردباد کشته شدند، روز سه شنبه گفت که یک سرپرست او را تهدید کرده است که اگر زودتر به خانه برود، به دلیل نزدیک شدن طوفان، او را با برخورد انضباطی کتبی تهدید کرده است.
هیلی کاندر، که به مدت 10 سال در کارخانه محصولات مصرفی می‌فیلد کار می‌کرد، همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا این شرکت کارگران را تشویق به بازگشت به خانه نمی‌کند یا حداقل به آنها درک بهتری از خطر بین اولین آژیر گردباد در حوالی ساعت 6 بعد از ظهر جمعه و آن‌ها نمی‌دهد. یکی دیگر حدود ساعت 9 شب، کمی قبل از وقوع گردباد.
کاندر به آسوشیتدپرس گفت: «آنها (شرکت) از ساعت 6 صبح تا 9 صبح فرصت داشتند تا به ما اجازه دهند به خانه برگردیم، تا به ما بگویند واقعاً چه خبر است و ما باید خود را برای بدترین شرایط آماده کنیم. در یک مصاحبه تلفنی: «این چیزی نبود. حتی یک سرپرست به ما نگفت که واقعاً چه خبر است.»
سخنگوی شرکت اصرار داشت که کارمندان می‌توانند در هر زمان آزاد باشند.
اظهارات کاندر در همان روزی مطرح شد که فرماندار ایالت گفت که آژانس ایمنی محل کار کنتاکی به بررسی 8 مورد مرگ می‌پردازد که به دلیل وقوع گردبادهای شدید جوی در پنج ایالت اتفاق افتاد.
فرماندار اندی بشیر به خبرنگاران گفت که بخش انطباق ایمنی و بهداشت شغلی کنتاکی یک بررسی را انجام خواهد داد. هر زمان که کارگران در حین کار کشته می شوند، این نوع تحقیقات معمول است.
او گفت: “بنابراین نباید نشان دهد که هیچ تخلفی وجود داشته است. اما چیزی که باید به مردم اعتماد کند، این است که ما به ته آنچه اتفاق افتاده است خواهیم رسید.”
کاندر، 29 ساله، گفت که سرپرستش او را تهدید کرده است که اگر زودتر آنجا را ترک کند، نامه را می نویسد و این نوشته های انباشته می تواند منجر به اخراج شود.
بیش از 100 نفر در حال کار بر روی سفارشات شمع تعطیلات بودند که چرخاننده تاسیسات را صاف کرد. میزان خسارت در ابتدا این نگرانی را ایجاد کرد که تعداد زیادی کارگر در زیر آوار پیدا شوند.
این شرکت بعداً گفت بسیاری از کارمندانی که جان سالم به در برده بودند، سایت را ترک کردند و به خانه‌هایی رفتند که خدمات تلفنی نداشتند و این سردرگمی را در مورد اینکه چه کسی گم شده بود، بیشتر کرد.
به گفته مقامات ایالتی و محلی که با این شرکت صحبت کرده اند، از آن زمان تاکنون، همه کارگران حسابرسی شده اند. ای جی میمن، مدیر مدیریت اضطراری لوئیزویل، اواخر روز دوشنبه گفت که مقامات اکنون “اعتماد زیادی به این دارند که کسی در این ساختمان باقی نمانده است.”
این کارخانه شمع ها را برای خرده فروشان، از جمله Bath & Body Works عرضه می کند. این سومین کارفرمای بزرگ شهرستان است.
باب فرگوسن، سخنگوی محصولات مصرفی می‌فیلد، که برای یک شرکت ارتباطات خارجی کار می‌کند، گفت که این شرکت از بررسی دولت استقبال می‌کند و همکاری خواهد کرد.
فرگوسن تکذیب کرد که کارمندان در کارخانه گیر افتاده اند یا در صورت خروج با مجازات مواجه خواهند شد.
او گفت: “درست نیست. مطلقاً درست نیست. ما دقیقاً از پروتکل های خود پیروی کردیم. کارمندان، اگر تصمیم بگیرند که می خواهند ترک کنند، آزادند که ترک کنند.”
فرگوسن گفت که به دلیل بازار کار فشرده، شرکت برخی از رویه های خود را تسهیل کرده است به طوری که کارمندان مجبور به ارائه دلیل در صورت ترک کار در یک شیفت نیستند.
ان‌بی‌سی نیوز ابتدا گزارش داد که کارمندان گفتند در صورت خروج زودهنگام با نظم و انضباط تهدید می‌شوند.
می‌فیلد، محل زندگی 10000 نفر و کارخانه شمع‌سازی، متحمل بدترین آسیب‌ها در کشور شد. طوفان طوفان که منجر به کشته شدن حداقل 88 نفر شد – 74 نفر از آنها در کنتاکی – مسیر ویرانی را از آرکانزاس، جایی که یک خانه سالمندان ویران شد، به ایلینوی، جایی که مرکز توزیع آمازون به شدت آسیب دید، قطع کرد.
شش نفر در ریزش انبار ایلینویز جان خود را از دست دادند و اداره ایمنی و بهداشت شغلی فدرال تحقیقاتی را درباره آنچه در آنجا اتفاق افتاده آغاز کرده است. گردبادها همچنین چهار نفر را در تنسی، دو نفر را در آرکانزاس و دو نفر را در میسوری کشتند.
صدها نفر عصر سه‌شنبه در حومه می‌فیلد برای شمع‌افروزی تجمع کردند.
در حالی که شهر طوفان زده بهبودی خود را آغاز می کند، دعاها بالا رفت تا دل شکسته ها “در محبت خدا پیچیده شوند” و مردم “به یکدیگر چنگ بزنند”.
اسکارلت سیرز، یک کارمند در کارخانه، در مراسم بیداری گفت که از روز جمعه دیگر همکارانش را ندیده است.
او گفت: “این برای کسانی که آن را ساخته اند عالی است، اما برای همه چیز دلخراش است، میفیلد، MCP، همه آنها، دلخراش.”
جی آر رمزی که 18 سال در کارخانه کار کرده است، گفت که هنوز در شوک است.
او گفت: دیدن افرادی که این کار را کردند، خوب است.
کاندر گفت که کارمندان پس از اولین آژیر در داخل ساختمان پناه گرفتند، اما پس از آن به آنها گفته شد که نیم ساعت بعد به سر کار برگردند “مثل اینکه یک روز معمولی بود.”
او افزود: “بعضی از ما بی خبر بودیم.”
پس از آژیر گردباد ساعت 9 شب، کارمندان دوباره پناه گرفتند. هنگام وقوع طوفان، کاندر در حمام بود.
او گفت: «من به بالا نگاه می‌کنم و سقف در حال فروپاشی است، مثل اینکه اقیانوس به سمت من می‌آید،» و افزود که برای حدود یک ساعت در آوار گیر کرده بود.
مارک ساکستون به عنوان اپراتور لیفتراک کار می کرد. پس از اولین آژیر طوفان، او گفت که به کارمندان گفته شد که به سر کار خود برگردند.
ساکستون روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تلفنی گفت: «احساس می‌کنم تولید اولویت نسبت به رفتن همه به خانه است.» او گفت که تهدیدی برای اقدامات انضباطی ندارد.
وقتی آژیر طوفان دوم به صدا درآمد، او گفت که همراه با کارگران دیگر پناه گرفته است. طولی نکشید که صدای بلندی را شنید و “همه چیز لرزید.”
او گفت که روی زمین افتاد، در وضعیت جنینی قرار گرفت و “آن موقع بود که همه چیز شروع به فرو ریختن دیوارها و همه چیز کرد.” او توسط یک تخته دیوار بتنی به دام افتاد اما توانست خود را بیرون بیاورد.