گرن کاناریا: گردشگرانی که در حال انجام سکس در سواحل اسپانیا هستند، آن را از بین می برند

(سی ان ان) – گردشگری بیش از حد به طور مرتب به دلیل خفگی شهرهای تاریخی، پوشاندن مناظر مشهور جهان در زباله ها و کشتن زندگی محلی در نقاط توریستی در سراسر جهان مورد سرزنش قرار می گیرد. در حال حاضر گفته می شود که گردشگرانی که رابطه جنسی دارند در پس تخریب تدریجی یک ساحل و حفاظتگاه طبیعی در اروپا هستند.

ذخیره‌گاه طبیعی ویژه Dunas de Maspalomas، در جزیره اسپانیایی Gran Canaria، به‌خاطر تپه‌های ماسه‌ای وحشی‌اش که در پشت فانوس دریایی آن واقع در کنار دریا موج می‌زند، معروف است و مرتباً در صدر فهرست چیزهای دیدنی در جزیره قرار دارد.

تپه های شنی آن – که از سال 1982 به طور قانونی محافظت می شوند – یکی از آخرین سیستم های تپه شنی متحرک باقی مانده در اروپا هستند که محل استراحت پرندگانی است که بین آفریقا و اروپا مهاجرت می کنند.

اما اکنون مکان متفاوتی برای استراحت فراهم می کند و گردشگرانی که به تپه های شنی می روند تا سرحال شوند.

مقاله جدیدی در مجله مدیریت زیست محیطی – “شن، خورشید، دریا و رابطه جنسی با غریبه ها، “پنج S. مشخص کردن فعالیت “کروزگردی” و اثرات زیست محیطی آن بر روی یک میدان شنی حفاظت شده ساحلی” – برای اولین بار به بررسی تأثیر زیست‌محیطی بر ذخیره‌گاه ساحلی که به‌عنوان منطقه سفر دریایی استفاده می‌شود.

محققان 298 “نقطه جنسی” را در ساحل، در مساحتی بیش از دو مایل مربع، عمدتاً در میان “گیاهان پرپشت و متراکم” و نبخاها – تپه های شنی که در اطراف پوشش گیاهی قرار دارند، فهرست کردند. آنها آنها را در ماه می 2018 مطالعه کردند، دوره ای که شامل جشنواره محلی گی پراید نیز می شد.

آنها دریافتند که جنسیت گردشگران و “لگدمال کردن رزمناو” نه تنها بر روی نبخاها، بلکه بر روی هشت گونه گیاهی بومی نیز تاثیر می‌گذارد که سه مورد از آنها بومی هستند.

“لانه” جنسی در تپه های شنی

تپه های شنی در ماسپالوماس یک قرعه کشی برتر در گرن کاناریا هستند.

تپه های شنی در ماسپالوماس یک قرعه کشی برتر در گرن کاناریا هستند.

جولیو آندرینی/UCG/گروه یونیورسال تصاویر/گتی ایماژ

گردشگران پوشش گیاهی را زیر پا می گذارند، گیاهان و ماسه ها را حذف می کنند، “لانه” خود را می سازند – حتی آنها را حصار می کشند – و زباله هایی از جمله سیگار، کاندوم، دستمال توالت، دستمال مرطوب و قوطی را می ریزند.

آنها همچنین از تپه های شنی به عنوان توالت استفاده می کنند و محققان “محل ادرار و مدفوع” را پیدا کردند.

محققان متوجه شدند که هر چه نقطه جنسی دورتر باشد، بیشتر از آن استفاده شده است و زباله های بیشتری در آن باقی مانده است. اگرچه مقامات کیسه های زباله را در برخی از مناطق بزرگتر رها می کنند، اما آنها معمولاً پر بودند.

حتی “منطقه محرومیت” تپه‌ها – که برای عموم ممنوع است و مناطق دیگر محدود هستند – دارای 56 نقطه جنسی است.

بر اساس این مطالعه، در نتیجه فعالیت‌های گردشگران، آموزش‌های زیست‌محیطی در این ذخیره‌گاه «ترک کامل» رخ داده است. این ذخیره در ابتدا با آموزش به عنوان یک “فعالیت اولیه” ایجاد شد.

پاتریک هسپ، یکی از نویسندگان این گزارش، در مقاله‌ای برای The Conversation نوشت: علاوه بر این، مارمولک‌های غول‌پیکر گرن کاناریا – منظره‌ای محبوب در جزایر قناری – پس از خوردن کاندوم‌هایی که افراد لذت‌جو به جا گذاشته بودند، مرده‌اند.

گرن کاناریا با میزبانی بیش از 14 میلیون بازدیدکننده در سال، یک مقصد گردشگری همجنس‌باز است، با بازدیدکنندگانی از ایالات متحده، بریتانیا و آلمان در میان بازارهای اصلی، و در حالی که نویسندگان به سرعت تاکید می‌کنند که “هیچ قصدی برای انتقاد از برخی وجود ندارد. از جامعه دگرباشان جنسی» و تأکید کردند که فقط بازدیدکنندگان LGBTQ در تپه‌های شنی رابطه جنسی ندارند، بلکه خاطرنشان می‌کنند که «کروز علنی در ماسپالوماس انجام می‌شود».

نویسندگان می نویسند که سیستم های تپه های ساحلی بخش مهمی از چشم انداز دریایی هستند، اما برای جذب گردشگری در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته اند – با پیامدهای ویرانگر.

در این مقاله آمده است: “تخریب آنها، در بسیاری از موارد، پیامد مستقیم توسعه گردشگری بوده است.”

همانطور که هسپ در مقاله جداگانه خود نوشت: “ما خواستار پایان دادن به رابطه جنسی عمومی نیستیم – اما می خواهیم مردم از آسیب هایی که می تواند وارد کند آگاه باشند.”

او نوشت که یک زوج که در ساحل رابطه جنسی دارند، یک چیز است. اما همگرایی صدها نفر در یک منطقه هر روز به تپه های شنی به همان اندازه که رانندگی خارج از جاده آسیب می زند.