گروه کمک های مسیحی می گوید 3 گروگان دیگر در هائیتی آزاد شدند

“خدا را شاکریم که شب گذشته سه گروگان دیگر آزاد شدند. کسانی که آزاد شده اند سالم هستند و به نظر می رسد روحیه خوبی دارند. مانند آزادی قبلی، ما نمی توانیم اسامی افراد آزاد شده و شرایط را ارائه کنیم. در این بیانیه آمده است.

مجموعه ای از تماس ها و تهدیدهای نزدیک قبل از مبلغان'  آدم ربایی در هائیتی

اعضای این گروه متشکل از 16 آمریکایی و یک کانادایی به عنوان مبلغین میسیونر کار می کردند که در 16 اکتبر در حالی که با ماشین در شمال شرق پایتخت، پورتو پرنس در حال حرکت بودند، توسط باند هائیتی 400 Mawozo ربوده شدند.

گروگان ها شامل یک نوزاد، یک کودک 3 ساله و یک کودک 6 ساله و همچنین دو نوجوان جوان بودند. همه از آمیش ها، منونیت ها و سایر جوامع محافظه کار آناباپتیست در شش ایالت ایالات متحده و انتاریو هستند.

دو گروگان دیگر ماه گذشته آزاد شدند. دوازده نفر از 17 ربوده شده در اسارت هستند.

هنوز جزئیاتی در مورد اینکه آیا باج پرداخت شده است یا خیر، مشخص نشده است. لیست کویتل، وزیر دادگستری و کشور هائیتی، پیشتر به سی ان ان گفته بود که ربایان برای هر گروگان یک میلیون دلار طلب کرده بودند.

رهبر باند، مبلغان اسیر در هائیتی را تهدید می کند که اگر به آنچه می خواهد نرسد، می کشد

آدم ربایی برای باج خواهی در هائیتی گسترده و اغلب بی رویه است و ثروتمندان و فقیرها، پیر و جوان را هدف قرار می دهد.

به گفته سازمان محلی حقوق بشر CARDH، افزایش جرم و جنایت با بی ثباتی سیاسی در کشور همراه شده است، به طوری که آدم ربایی ها در ماه های پس از ترور رئیس جمهور جوونل مویز در ژوئیه افزایش یافته است.

گروه 400 Mawozo به خصوص برای آدم ربایی های گروهی بدنام است.