گزارش آمریکا: داعش 66 جنگجوی هندی اصلی دارد

واشنگتن: آخرین گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد تروریسم گفته است که 66 جنگجوی هندی الاصل شناخته شده وابسته به دولت اسلامی وجود دارد، زیرا از نیروهای ضد تروریسم هند، از جمله NIA، برای شناسایی فعال و ایجاد اختلال در نیروهای ترور فراملی و منطقه ای قدردانی شده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در گزارش‌های سال 2020 کشور درباره تروریسم که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: هند در اجرای قطعنامه 2309 شورای امنیت با ایالات متحده همکاری می‌کند و در حال اجرای دستورات پرتو ایکس دو صفحه برای غربالگری محموله‌ها در مکان‌های فرودگاهی است.
قطعنامه 2309 شورای امنیت سازمان ملل از دولت‌ها می‌خواهد تا به مسئولیت خود در حفظ امنیت شهروندان هنگام سفر هوایی عمل کنند. در این گزارش آمده است که تا نوامبر 66 جنگجوی هندی الاصل شناخته شده وابسته به داعش وجود داشته است. این سازمان افزود: هیچ جنگجوی تروریست خارجی (FTF) در طول سال 2020 به هند بازگردانده نشد.
در این گزارش با تاکید بر همکاری ایالات متحده و هند، آمده است که ایالات متحده به ایجاد مشارکت استراتژیک خود با دولت هند ادامه می دهد، از جمله از طریق تعاملات دوجانبه مانند هفدهمین کارگروه مشترک ضد تروریسم و ​​گفتگوی سوم تعیین نام های در سپتامبر، و همچنین سومین 2+. 2 گفتگوی وزیران در ماه اکتبر.
در این گزارش آمده است: «نیروهای ضد تروریسم هند، در سطوح فدرال و ایالتی، به طور فعال نیروهای ترور فراملی و منطقه‌ای را شناسایی و مختل کردند».
در این گزارش آمده است: «NIA 34 پرونده مرتبط با تروریسم مرتبط با داعش را بررسی کرد و 160 نفر از جمله 10 عامل القاعده را از کرالا و بنگال غربی در ماه سپتامبر دستگیر کرد.
با این حال، در این گزارش آمده است: “سازمان های امنیتی هند در برهم زدن تهدیدات تروریستی موثر هستند، اگرچه شکاف هایی در اطلاعات بین سازمانی و اشتراک گذاری اطلاعات وجود دارد.”