گفته می شود هکرهای کره شمالی سال گذشته نزدیک به 400 میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کرده اند

طبق گزارش Chainalysis، شرکتی که ارزهای دیجیتال را ردیابی می کند، هکرها حداقل هفت حمله مختلف را در سال گذشته انجام دادند که عمدتاً شرکت های سرمایه گذاری و صرافی های متمرکز را با تاکتیک های مختلف از جمله فیشینگ، بدافزار و مهندسی اجتماعی هدف قرار دادند. مجرمان سایبری تلاش کردند تا به کیف پول‌های «گرم» سازمان‌ها دسترسی پیدا کنند – کیف پول‌های دیجیتالی که به اینترنت متصل هستند – و سپس وجوه را به حساب‌های تحت کنترل کره شمالی منتقل کنند.

سرقت های رمزنگاری فقط بزرگتر می شوند.  در اینجا چیزی است که باید بدانید
این دزدی ها آخرین نشانه ای است که نشان می دهد این کشور به شدت تحت تحریم همچنان به شبکه ای از هکرها برای کمک به تامین مالی برنامه های داخلی خود متکی است. یک گزارش محرمانه سازمان ملل متحد قبلاً رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به انجام «عملیات علیه مؤسسات مالی و صرافی‌های مجازی» برای پرداخت هزینه تسلیحات و حفظ اقتصاد کره شمالی متهم کرده بود.
در فوریه گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده سه شهروند کره شمالی را به توطئه برای سرقت بیش از 1.3 میلیارد دلار از بانک ها و شرکت های سراسر جهان و سازماندهی سرقت دیجیتالی ارزهای دیجیتال متهم کرد.

کره شمالی از بسیاری جهات به دلیل کمپین تحریمی طولانی آمریکا و شرکای خارجی از سیستم مالی جهانی جدا شده است.» نیک کارلسن گفت، تحلیلگر شرکت اطلاعاتی بلاک چین TRM Labs. “در نتیجه آنها به میدان نبرد دیجیتالی رفته اند تا رمزارزها را سرقت کنند، [a] سرقت از بانک با سرعت اینترنت، برای تأمین مالی برنامه های تسلیحاتی، اشاعه هسته ای و سایر فعالیت های بی ثبات کننده».

تلاش‌های هک کره شمالی از افزایش ارزش ارزهای دیجیتال سود برده است. افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و استفاده از آن، عموماً دارایی‌های دیجیتال را برای بازیگران مخرب جذاب‌تر کرده است و منجر به سرقت‌های رمزنگاری بیشتر در سال 2021 می‌شود.
بر اساس گزارش Chainalysis، بیشتر سرقت‌های سال گذشته توسط گروه لازاروس انجام شده است، یک گروه هکر با پیوندهایی با کره شمالی که قبلاً با هک سونی پیکچرز مرتبط بوده است. این گروه تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

ایالات متحده یا سایر کشورها عملاً نمی توانند برای مبارزه با فعالیت های هک کریپتو کره شمالی انجام دهند، به جز تحریم ها و اقدامات دفاعی امنیت سایبری، زیرا مجرمان با هیچ شانس واقعی برای استرداد مواجه نیستند.

کارلسن گفت: همانطور که بازار ارزهای دیجیتال محبوبتر می شود، “احتمالاً شاهد علاقه مداوم کره شمالی برای هدف قرار دادن مشاغل رمزنگاری جوان هستیم که دفاع سایبری و کنترل های ضد پولشویی ایجاد می کنند.”