یک الماس سیاه 555.55 قیراطی که گمان می رود از فضا آمده باشد به فروش می رسد

نوشته شده توسط ایزابل جانی فرند، سی ان ان

یک الماس سیاه 555.55 قیراطی که واقعاً متعلق به این دنیاست، توسط خانه حراج ساتبی دبی رونمایی شد.

گمان می‌رود این جواهر کمیاب که ساتبیز آن را «معما» نامیده است از فضای خارج از زمین آمده است – یا از برخورد شهاب‌سنگ یا از یک سیارک «الماس‌دار» که با زمین برخورد کرده است.

به گفته ساتبیز که انتظار دارد در ماه فوریه در لندن پس از به نمایش گذاشته شدن در لندن به قیمت 5 میلیون پوند (6.8 میلیون دلار) به فروش برسد، یک الماس سیاه وجهی طبیعی با این اندازه یک “رویداد بسیار نادر” است. در دبی و لس آنجلس

الماس سیاه که به عنوان الماس کاربونادو نیز شناخته می شود، می تواند بین 2.6 تا 3.8 میلیارد سال پیش قدمت داشته باشد و دارای مقادیر کمی نیتروژن و هیدروژن است – عناصر موجود در فضای بین ستاره ای. آنها همچنین حاوی osbornite، یک ماده معدنی موجود در شهاب سنگ ها هستند.

نیکیتا بینانی، متخصص جواهرات در ساتبیز لندن، الماس را “یک پدیده طبیعی واقعی” نامید.

او در بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه گفت: «فروش آن نشان دهنده فرصتی است که یک بار در زندگی برای به دست آوردن یکی از نادرترین شگفتی های کیهانی میلیارد ساله شناخته شده برای بشریت است.

گمان می رود که الماس سیاه از فضای بین ستاره ای آمده باشد.

گمان می رود که الماس سیاه از فضای بین ستاره ای آمده باشد. اعتبار: ساتبیز

شکل الماس الهام گرفته شده از نماد نخل خاور میانه Hamsa است که نشانه ای از محافظت است که در عربی به معنی پنج است. به گفته حراج‌دهنده، تم پنج در سراسر سنگ اجرا می‌شود. علاوه بر 555.55 قیراط آن، دقیقاً 55 وجه یا وجه نیز دارد.

ساتبی به سی ان ان گفت که الماس های سیاه که روکش دار هستند در گذشته با قیمتی فراتر از 10000 پوند (13600 دلار) در هر قیراط فروخته می شدند.

این الماس از 3 تا 9 فوریه برای مناقصه آنلاین باز خواهد بود و خانه حراج گفت که ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت می پذیرد.

به گفته ساتبیز، این اقدام پس از فروش الماس 101 قیراطی به نام «کلید 10138» صورت می‌گیرد که به گران‌ترین جواهری که در سال گذشته با ارز دیجیتال خریداری شده بود، تبدیل شد.

این سنگ قیمتی گلابی شکل، پس از اینکه حراج‌گزار اعلام کرد علاوه بر روش‌های سنتی پرداخت، پیشنهاداتی را در بیت‌کوین و اتریوم می‌پذیرد، به ارزش 12.3 میلیون دلار فروخته شد. ساتبیز فاش نمی کند که کدام یک از این دو ارز دیجیتال برای خرید استفاده شده است.

تعدادی از خانه‌های حراج شروع به استقبال از ارزهای دیجیتال برای اقلام با بلیط بزرگ کرده‌اند، که شامل نقاشی‌ها و NFT‌ها می‌شود – توکن‌های مبتنی بر بلاک چین که به طور فزاینده‌ای برای انتقال مالکیت آثار هنری دیجیتال و کلکسیون‌ها استفاده می‌شوند. چارلز استوارت، مدیر عامل ساتبی، آوریل گذشته به جولیا چاترلی از سی ان ان گفت که معتقد است NFT و ارزهای دیجیتال بازار هنر را باز می کنند.