یک جسد پیدا شد، 38 نفر هنوز از قایق واژگون شده مهاجران در فلوریدا مفقود شده اند

میامی: گارد ساحلی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که خدمه امداد یک جسد را پیدا کردند، اما امیدها برای 38 نفر دیگر که در آخر هفته در دریا از یک قایق واژگون شده در سواحل فلوریدا در حادثه ای که به عنوان یک تلاش ناگوار برای قاچاق انسان تلف شدند، کمرنگ شد.
عملیات جستجو و بازیابی برای دومین روز کامل روز چهارشنبه به طول انجامید زیرا گارد ساحلی گزارش داد که یک کشتی قایقرانی جداگانه در باهاما مملو از 191 مهاجر هائیتی را رهگیری کرده است که گمان می رود عازم فلوریدا بودند.
این دو حادثه بر موجی از مهاجرانی که به دنبال عبور از دریای کارائیب با کشتی های سست از طریق باهاما، یک مرکز شناخته شده برای قاچاق انسان از طریق دریا، به فلوریدا بودند، تاکید کرد.
گارد ساحلی در پستی در توییتر اعلام کرد که تیم‌های آن “در طول شب به جستجوی افراد مفقودی ادامه خواهند داد” که توسط یک بازمانده تنها گزارش شده است که قایق آنها صبح یکشنبه در دریای مواج واژگون شده است.
یک سخنگوی گارد ساحلی، افسر خرده پا، خوزه هرناندز، اواخر روز چهارشنبه اذعان کرد که شانس یافتن شخص دیگری در حال کاهش است، اما مقامات صبح پنجشنبه وضعیت را “بازنگری” خواهند کرد.
بازمانده که روز سه شنبه به کشتی واژگون شده چسبیده بود، پس از نجاتش به مقامات گفت که او یکی از 40 سرنشین قایق بود که شنبه شب از جزایر بیمینی باهاما، حدود 80 کیلومتری شرق میامی خارج شد. ، گارد ساحلی گفت.
این کشتی صبح روز بعد در حدود 45 مایلی (72 کیلومتری) شرق فورت پیرس اینلت، در سواحل اقیانوس اطلس فلوریدا، در میانه راه بین میامی و کیپ کاناورال واژگون شد. به گفته بازماندگان، هیچ کس در هواپیما جلیقه نجات به تن نداشت.
ملیت آنها اعلام نشده است. اما عبور کشتی‌های مهاجران هائیتی بیشتر شده است زیرا این کشور جزیره‌ای کارائیب با بحران‌های اقتصادی و سیاسی وخیم‌تر و همچنین آدم‌ربایی‌های مرتبط با گروه‌ها مواجه است.
جوآن بوردیان، فرمانده گارد ساحلی در یک کنفرانس خبری در میامی گفت: “ما گمان می کنیم که این یک مورد قاچاق انسان است، زیرا این رویداد در یک مسیر عادی برای قاچاق انسان رخ داده است.”
بازمانده پریشان
جاشوا نلسون، مدیر عملیات ناوگان دریایی جکسونویل از سیگنت دریانوردی که مالک آن است، گفت: بازمانده اولین بار حدود ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه توسط خدمه یک یدک‌کش خصوصی مشاهده شد که دیدند «کسی در کشتی بود که بسیار مضطرب بود». یدک کش
نلسون در یک مصاحبه تلفنی گفت: “ما در حال یدک‌کشیدن یک بارج بسیار بزرگ بودیم که تقریباً 2500 فوت پشت سر ما قرار داشت، بنابراین کمی ظرافت لازم بود تا به اندازه کافی به کشتی نزدیک شویم و باعث نشود که هیچ امواجی مرد را از بین ببرد.”
نلسون گفت که خدمه بلافاصله به گارد ساحلی هشدار دادند.
به گفته گارد ساحلی، این حادثه همزمان با یک توصیه نامه کشتی های کوچک برای منطقه هشدار داده شده بود که در مورد بادهای شدید و دریای شدید هشدار می داد.
سی و دو نفر دیگر جمعه گذشته از یک کشتی واژگون شده در غرب بیمینی در تلاش دیگری برای عبور از گذرگاه مهاجران نجات یافتند.
بردیان گفت: «آب‌های شمال تنگه فلوریدا می‌توانند کاملاً خائنانه باشند. “در مواردی مانند این، کشتی های کوچک، بارگیری بیش از حد، اپراتورهای بی تجربه، در شب در آب و هوای بد می تواند فوق العاده خطرناک باشد.”
تا صبح چهارشنبه، خدمه برش گارد ساحلی، تیم های هلیکوپتر، هواپیماهای جستجو و یک خدمه هوایی نیروی دریایی ایالات متحده از منطقه ای به وسعت بیش از 1300 مایل مربع (3367 کیلومتر مربع)، تقریباً به اندازه رود آیلند، بین Bimini و Fort Pierce Inlet عبور کردند. در بیانیه گارد ساحلی آمده است.
حوادث واژگونی یا ممنوعیت کشتی های مملو از جمعیت، که بسیاری از آنها هائیتی یا کوبایی به دنبال رسیدن به ایالات متحده هستند، در آب های فلوریدا غیر معمول نیست.
آنتونی سالزبری، مامور ویژه مسئول دفتر تحقیقات امنیت داخلی در میامی، در مصاحبه ای تلفنی گفت: “در سال گذشته افزایشی در این سازمان های قاچاق انسان وجود داشته است”.
سالزبری گفت: “این سازمان های قاچاق انسان، شما با جنایتکاران سر و کار دارید.” آنها واقعاً جامعه مهاجر را شکار می کنند.»
در ماه می گذشته، 12 مهاجر کوبایی پس از واژگونی قایق آنها در نزدیکی کی وست فلوریدا جان خود را از دست دادند و هشت نفر نجات یافتند.
به گفته این آژانس، حداقل 557 مهاجر کوبایی و بیش از 800 هائیتی از اکتبر توسط گارد ساحلی در دریا جمع آوری شده اند، علاوه بر این، نزدیک به 7400 کوبایی و 3900 هائیتی در پنج سال گذشته توقیف شده اند.