یک روحانی پاکستانی به دلیل اظهارات “کفر آمیز” تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت

اسمال آباد: یک مرد پاکستانی به اتهام اظهارات “کفرآمیز” در جریان تجمع حزب مخالف در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی این کشور توسط یک گروه خشمگین تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
از نگر علم، یک روحانی محلی، خواسته شد در تجمعی که توسط عمران خان، نخست وزیر سابق سازماندهی شده بود، سخنرانی کند. تحریک انصاف (PTI) مهمانی شنبه شب در روستای ساوالدر در مردان، منطقه ای که در آن یک دانشجوی دانشگاه – مشعل خان – در آوریل 2017 به دلیل اتهامات مشابه توسط دانش آموزان دیگر کشته شد.
علم توسط صدها نفری که در راهپیمایی شعبه محلی حزب تحریک انصاف شرکت کرده بودند، پس از اینکه گفته می شود “از گذشت” کشته شد. کفرآمیز اظهارات» در حالی که گردهمایی در آستانه پایان بود.
«وقتی دیدیم جمعیت قصد حمله به علم را دارد، او را تا مغازه‌ای در بازار اطراف همراهی کردیم. اما مردم وارد مغازه شدند و با مشت، لگد و قمه به او حمله کردند.»
علم در دم جان باخت و جسدش بعداً برای انجام تشریفات قانونی به بیمارستان منتقل شد. این افسر افزود: ما اولین گزارش اطلاعاتی را ارائه کرده ایم که خود پلیس شاکی است، اما به دلیل حساسیت موضوع، FIR پلمپ شده است.
ویدئوی لینچ به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، و پلیس بیهوده در تلاش برای جلوگیری از ضرب و شتم اوباش دیوانه وار دیده می شود.
توهین به مقدسات یک موضوع بسیار حساس در پاکستان است و حتی اتهامات اثبات نشده نیز می تواند خشونت اوباش را تحریک کند.
در فوریه امسال، یک گروه خشمگین وارد یک ایستگاه پلیس در لاهور شدند، یک متهم به کفرگویی را از سلولش ربودند و به طرز وحشیانه ای او را کشتند.
در دسامبر 2021، یک تبعه سریلانکایی به نام پریانتا دیواداناژ که به عنوان مدیر کارخانه در پاکستان کار می کرد، قبل از آتش زدن جسدش توسط یک جمعیت خشمگین به اتهام توهین به مقدسات مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
گروه های حقوق بین الملل و پاکستانی می گویند که اتهامات توهین به مقدسات اغلب برای ارعاب اقلیت های مذهبی و تسویه حساب های شخصی مورد استفاده قرار گرفته است. دولت پاکستان مدت هاست که برای تغییر قوانین توهین به مقدسات در این کشور تحت فشار بوده است، اما سایر نیروهای سیاسی در این کشور به شدت در برابر چنین اقدامی مقاومت کرده اند.