یک زوج هندی قصد دارند «اولین ازدواج متاواژه» را در کشور انجام دهند.

نوشته شده توسط اسکار هلند، CNN

از آنجایی که کووید-۱۹ خانواده‌ها را در سرتاسر هند مجبور می‌کند تا عروسی‌های سنتی خود را در مقیاس بزرگ کاهش دهند یا لغو کنند، یک زوج مکانی را پیدا کردند که تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار نگرفته بود: متاورس.

Dinesh Sivakumar Padmavathi و Janaganandhini Ramaswamy از تامیل نادو، جایی که مجالس عروسی در حال حاضر به 100 نفر محدود شده است، 2000 نفر را به پذیرایی مجازی خود در ماه آینده دعوت کرده اند. و به عنوان خودخوانده «پاترهدها» یا طرفداران هری پاتر، این زوج یک مهمانی با مضمون هاگوارتز را انتخاب کرده اند که مهمانان می توانند از طریق تلفن، تبلت یا لپ تاپ در آن شرکت کنند.

پادماواتی با نام دینش اس پی در تلفنی از چنای، پایتخت ایالت جنوبی، گفت: «به دلیل همه‌گیری، استقبال فیزیکی و واقعی با تعداد زیادی از مردم امکان پذیر نیست. “بنابراین، تصمیم گرفتیم: بیایید آن را در متاورژن بسازیم.”

با محدودیت‌های Covid-19 که اندازه مجالس عروسی را محدود کرده بود، پادماواتی و جاناگاناندینی تصمیم گرفتند مراسم عروسی خود را به صورت مجازی برگزار کنند.

با محدودیت‌های Covid-19 که اندازه مجالس عروسی را محدود کرده بود، پادماواتی و جاناگاناندینی تصمیم گرفتند مراسم عروسی خود را به صورت مجازی برگزار کنند. اعتبار: با احترام از SP Dinesh

Metaverse اصطلاحی است که برای توصیف محیط‌های سه بعدی مجازی استفاده می‌شود که کاربران می‌توانند در آن جمع شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. داماد، یک جوان 24 ساله از علاقه مندان به بلاک چین و ارزهای دیجیتال، با پلتفرم استارت آپ TardiVerse همکاری کرد تا فضای دیجیتالی قلعه مانندی را با الهام از هاگوارتز ایجاد کند.

مراسم قانونی ازدواج همچنان به صورت فیزیکی در مقابل دوستان نزدیک و اقوام در روستای راماسوامی در منطقه کریشناگیری تامیل نادو، در حدود 170 مایلی چنای برگزار می شود. اما پس از آن، این زوج وارد می شوند تا به پذیرایی خود بپیوندند که برای طراحی، توسعه و میزبانی 150000 روپیه هند (2016 دلار) هزینه دارد. در این رویداد یک ساعته، تازه ازدواج کرده‌ها به صورت مجازی به مهمانان خود خطاب می‌کنند، که می‌توانند قلعه را کاوش کنند و ظاهر و لباس آواتارهای خود را سفارشی کنند.

آواتارهای این زوج در پس زمینه ای الهام گرفته از هاگوارتز.  داماد دینش سیواکومار پادماواتی (سمت چپ) گفت که شخصیت های دیجیتالی این زوج در این مراسم لباس های سنتی بیشتری خواهند پوشید.

آواتارهای این زوج در پس زمینه ای الهام گرفته از هاگوارتز. داماد دینش سیواکومار پادماواتی (سمت چپ) گفت که شخصیت های دیجیتالی این زوج در این مراسم لباس های سنتی بیشتری خواهند پوشید. اعتبار: با احترام به TardiVerse

این زوج علاوه بر اینکه می‌توانند مهمانانی را دعوت کنند که نمی‌توانستند شرکت کنند، می‌گویند جشن دیجیتال مزیت منحصربه‌فرد دیگری نیز دارد: آنها می‌توانند پدر مرحوم راماسوامی را در جریان کار مشارکت دهند.

پادماواتی گفت: «پدرشوهرم آوریل گذشته درگذشت. “بنابراین، من در حال ایجاد یک آواتار سه بعدی هستم که شبیه به (او) است و او به من و نامزدم برکت خواهد داد.

آواتار پدر مرحوم عروس که سال گذشته درگذشت، حضور خواهد داشت.

آواتار پدر مرحوم عروس که سال گذشته درگذشت، حضور خواهد داشت. اعتبار: با احترام به TardiVerse

گزارش‌هایی از رویدادهای عروسی متاورس دیگر، از جمله یک زوج آمریکایی که یک مراسم فیزیکی را در کنار یک مراسم دیجیتالی در پلتفرم مجازی Virbela برگزار کردند، وجود دارد. اما در حالی که قوانین هند شهود را ملزم به حضور در مراسم ازدواج می کند، پادماواتی معتقد است که پذیرایی او در متاورس اولین مراسمی خواهد بود که در نوع خود در این کشور برگزار می شود.

او گفت که پس از متقاعد کردن نامزد خود، یک کارمند فناوری اطلاعات، به این ایده، پدر و مادرش نیز برای این رویداد نامتعارف موافقت دارند.

او گفت: «از دوران کودکی با روباتیک کار می‌کردم… و در سال گذشته در بلاک چین و استخراج اتریوم کار می‌کردم» و افزود: «بنابراین خانواده‌ام می‌دانند که من به فناوری علاقه دارم.»