یک قانون دوران ترامپ که به دنبال پیوند دستمزدها با تخصیص سقف H-1B بود، گرد و غبار را نیش زد.

بمبئی: وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) به طور رسمی “قاعده نهایی انتخاب H-1B” را که در 8 ژانویه 2021 صادر شده بود، پس گرفت. این قانون به دنبال اولویت دادن به پروسه انتخاب ویزای سقفی H-1B به درخواست‌ها بود. ارائه بالاترین سطح دستمزد در رده شغلی و منطقه جغرافیایی مربوطه.
در حال حاضر، ویزای H-1B بر اساس یک فرآیند انتخاب تصادفی به نام لاتاری اختصاص داده می شود. رئیس جمهور جو بایدن پس از ادای سوگند، اعلام کرده بود که دولت او تغییر پیشنهادی در سیستم انتخاب کلاهک H-1B را تا 31 دسامبر 2021 به تعویق می اندازد. به عبارت دیگر، اگر این قانون پس از بررسی آن توسط دولت بایدن پذیرفته شود، آن را تایید می کند. برای فصل انتخاب ویزای H-1B آینده، برای سال مالی که از اول اکتبر 2022 شروع می شود، اجرایی می شود.
وکلای مهاجرت بر این عقیده بودند که این قانون تأثیر فاجعه‌باری بر مشاغل کوچک، استارت‌آپ‌ها، غیرانتفاعی، مشاغل روستایی و سایر صنایعی خواهد داشت که به کارگران بسیار ماهر خارجی متکی هستند، اما قادر به پرداخت غرامت به کارگران در این سازمان نیستند. بالاترین سطح دستمزد حتی دانشجویان بین المللی تازه صلاحیت شده برای ورود به نیروی کار ایالات متحده تحت مسیر ویزای H-1B مشکل خواهند بود.
در همین حال، همانطور که قبلا توسط TOI گزارش شده بود، در 15 سپتامبر، یک دادگاه منطقه ای ایالات متحده (ناحیه شمالی کالیفرنیا) این قانون را لغو کرد. شاکیان توسط اتاق بازرگانی ایالات متحده رهبری می شدند.
خروج رسمی توسط DHS به دنبال این حکم دادگاه است. با این حال، وزارت کار ایالات متحده قصد دارد با پیشنهاد خود برای افزایش نرخ دستمزد غالب برای H-1B و دارندگان کارت سبز ادامه دهد. این با پیوند دستمزدها با تخصیص H-1B متفاوت است. دستور کار زمستانی تاریخ هدف برای پیش نویس پیشنهاد را مارس 2022 در نظر گرفته است. چند ماه طول می کشد تا یک پیشنهاد نهایی شود و یک مرحله انتقالی احتمالاً در دسترس باشد.