اوکراین: اسناد محرمانه آمریکا درباره طرح جنگ اوکراین به اینترنت سرازیر شد

اوکراین: اسناد محرمانه آمریکا درباره طرح جنگ اوکراین به اینترنت سرازیر شد

نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد اسناد محرمانه ای که جزئیات برنامه های ایالات متحده و ناتو برای کمک به آماده سازی اوکراین برای حمله بهاری علیه روسیه را ارائه می دهد، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
پنتاگون گفت که در حال ارزیابی نقض امنیتی گزارش شده است.
سابرینا سینگ معاون سخنگوی مطبوعاتی گفت: «ما از گزارش‌های پست‌های رسانه‌های اجتماعی مطلع هستیم و وزارت امور خارجه در حال بررسی این موضوع است.
به گزارش تایمز، این اسناد در توییتر و تلگرام منتشر شده و ظاهراً حاوی نمودارها و جزئیات مربوط به تحویل سلاح، قدرت گردان و سایر اطلاعات حساس است.
در این گزارش آمده است که اطلاعات موجود در اسناد حداقل پنج هفته پیش است که آخرین آنها به تاریخ 1 مارس می رسد.
این روزنامه می‌گوید یکی از اسناد، برنامه‌های آموزشی 12 تیپ رزمی اوکراین را خلاصه می‌کند و می‌گوید 9 نفر از آنها توسط نیروهای آمریکایی و ناتو آموزش می‌بینند و به 250 تانک و بیش از 350 خودروی مکانیزه نیاز دارند.
این اسناد – که حداقل یکی از آنها دارای برچسب “فوق محرمانه” بود – در کانال های دولتی طرفدار روسیه پخش شده است.
اطلاعات موجود در این اسناد همچنین میزان هزینه مهمات تحت کنترل ارتش اوکراین، از جمله سیستم های موشکی HIMARS، سیستم های موشکی توپخانه ساخت ایالات متحده را که در برابر نیروهای روسی بسیار موثر بوده اند، توضیح می دهد.
این گزارش به نقل از تحلیلگران نظامی هشدار داد که به نظر می رسد برخی از اسناد در یک کمپین اطلاعات نادرست توسط روسیه تغییر کرده است، در یکی از اسناد کشته شدن سربازان اوکراینی افزایش یافته و تلفات روسیه در میدان جنگ به حداقل رسیده است.