بمباران جدید روسیه به پایتخت اوکراین دست کم 3 کشته برجای گذاشت

کیو: نیروهای روسی ژوئن را با بمباران هوایی جدید آغاز کردند کیف مقامات گفتند که در روز پنجشنبه حداقل سه نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
پس از 17 حمله گزارش شده به پایتخت اوکراین در ماه مه، عمدتاً با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، نیروهای روسی در اوایل صبح به پایتخت حمله کردند و به ساختمان‌های آپارتمانی و یک کلینیک پزشکی آسیب رساندند. به گفته مقامات شهر، دو تن از کشته شدگان کودک بودند.
تعداد مجروحان در گزارش های اولیه در نوسان بود، اما تلفات همچنان بیشترین تلفات یک حمله در ماه گذشته بود.
پس از کشته شدن یک زن در حال تماشای یک حمله هوایی از بالکن خود در اوایل این هفته، مقامات کیف از ساکنان خواستند در پناهگاه ها یا سایر مکان های امن بمانند.
پدافند هوایی اوکراین به طور فزاینده ای در رهگیری پهپادها و موشک های روسی موثر شده است، اما در برخی موارد زباله های حاصله باعث آتش سوزی و جراحت در ساختمان ها و روی زمین می شود. نشانه‌های اولیه حاکی از آن بود که پدافند هوایی کیف تمامی سلاح‌های دریافتی را در اوایل روز پنجشنبه رهگیری کرد و آخرین کشته‌ها و جراحات ناشی از سقوط آوار بود.
نیروهای روسیه روز چهارشنبه سه حمله هوایی بر فراز جنوب منطقه خرسون و حملات موشکی و توپخانه ای سنگین به مناطق دیگر این منطقه انجام دادند.