برنامه EB-5 از طریق مراکز منطقه ای بیشتر به تأخیر افتاده است

بمبئی: اخیراً کنگره ایالات متحده قطعنامه‌ای را تصویب کرد که تعطیلی دولت را به تأخیر انداخت و بودجه جاری دولت را تا 18 فوریه 2022 تمدید کرد. که چشم انداز مجوز مجدد EB-5 به عقب رانده شده است. برنامه پول نقد گرین کارت (همانطور که معمولاً به آن اشاره می شود) هنوز برای سرمایه گذاری های مستقیم باز است، حتی با وجود اینکه سرمایه گذاری از طریق مراکز منطقه ای قبل از پایان نیمه شب 30 ژوئن امسال، بسیار محبوب تر بود.
بسیاری از ذینفعان صنعت امیدوار بودند که EB-5 از طریق برنامه مرکز منطقه ای با پیوست شدن به این قطعنامه ادامه دار مجوز مجدد دریافت کند. متأسفانه، با وجود تعامل فعال با سناتورهای متعدد، به عنوان یک اصلاحیه گنجانده نشد. سورش راجان، رئیس اجرایی و موسس LCR Capital Partners، توضیح می‌دهد که در واقع، این یک قطعنامه مستمر بود، به این معنی که تنها یک اصلاحیه، یعنی بودجه اسکان مجدد پناهندگان افغانستان، پیوست شد.
ذینفعان عمدتاً نسبت به صدور مجوز مجدد در سال 2022 ابراز خوش بینی کرده اند. راجان می افزاید: «یک پیش نویس لایحه اجماع برای مجوز مجدد در سنا ارائه شده است و اعضای بیشتری رسماً از لایحه Grassley-Leahy حمایت کرده اند.
پیش‌نویس لایحه Grassley and Leahy پیشنهاد می‌کند که برنامه مرکز منطقه‌ای EB-5 تا سپتامبر 2024 تمدید شود. این به سازمان‌های دولتی اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی را که کلاهبرداری، سوء استفاده جنایی یا به دلایل امنیت ملی وجود دارد، خاتمه دهند. مراکز منطقه‌ای و پروژه‌هایی که سرمایه‌گذاری‌ها به آن‌ها سرازیر شده است باید تحت کنترل بیشتری قرار گیرند. این لایحه همچنین ایجاد «صندوق یکپارچگی» را پیشنهاد می‌کرد که مراکز منطقه‌ای و سرمایه‌گذاران از نظر کارمزد به آن کمک کنند. وجوه جمع‌آوری‌شده به سازمان‌های دولتی برای انجام بازدید از محل و بررسی تقلب کمک می‌کند.
با این حال، برنامه مسیر سرمایه گذاری مستقیم EB-5 هنوز در دسترس است که مستلزم ایجاد اشتغال برای ده کارگر آمریکایی و رعایت هنجارهای سرمایه گذاری است. پس از رای مثبت دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ماه ژوئن، الزامات سرمایه گذاری به سطح اولیه خود یعنی 1 میلیون دلار (در مقابل 1.8 میلیون دلار تجدید نظر شده) بازگشت. برای سرمایه گذاری در منطقه اشتغال هدفمند (TEA) – در مناطق روستایی یا مناطق با بیکاری بالا، نیاز سرمایه گذاری در حال حاضر 500,000 دلار است در مقابل افزایش تجدید نظر شده 900,000 دلاری. با این حال، معلوم شده است که وزارت امنیت داخلی (DHS) / خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) علیه این تصمیم تجدید نظر کرده است.
همچنین بخوانید: USCIS علیه شکایت مرکز منطقه ای EB-5، که افزایش هنجارهای سرمایه گذاری را معکوس کرد، تجدید نظر می کند.
در حالی که کارشناسان مهاجرت و مدیران استخر سرمایه گذاری به افزایش قابل توجه درخواست های دریافتی و علاقه نشان داده شده توسط سرمایه گذاران بالقوه در مسیر مستقیم اشاره کرده اند، نگرانی ها همچنان وجود دارد.
نارش گهی، اسک، وکیل اصلی در خدمات حقوقی بین المللی و مهاجرت Gehi، از رویکرد انتظار و تماشا تا زمانی که تصویر واضح تری ظاهر شود، دفاع می کند.
“سرمایه گذاران باید در سرمایه گذاری تحت برنامه سرمایه گذار مستقیم بسیار مراقب باشند، به ویژه به دلیل محیط ناپایداری که در حال حاضر وجود دارد. به عنوان مثال، یک سرمایه گذار ممکن است به طور مستقیم 500000 دلار بر اساس قانون قدیمی و مطابق با تصمیم دادگاه منطقه ای ایالات متحده سرمایه گذاری کند. پس از آن، اگر وزیر میهن تصمیم بگیرد که مبلغ را به طور دائم به 900000 دلار افزایش دهد، این می تواند مانع بزرگی برای افرادی شود که ممکن است مجبور شوند 400000 دلار اضافی سرمایه گذاری کنند. گهی توضیح می‌دهد که در چنین حالتی، اگر سرمایه‌گذار مستقیم بودجه اضافی نداشته باشد، می‌تواند در آب‌های آشفته به پایان برسد.