یوساکو مائزاوا میلیاردر ژاپنی به فضا می رود

الکساندر میسورکین، فضانورد کهنه کار روسی، که فرماندهی این ماموریت را برعهده خواهد داشت، و دستیار تولید مائزاوا، و یوزو هیرانو، فیلمبردار، که فیلمی از غول مد در حالی که او در اطراف ایستگاه فضایی در حال گردش است، فیلمبرداری خواهد کرد که در سفر 12 روزه خود در ISS به مائزاوا می پیوندند. .

Maezawa در بیانیه اخیر خود گفت: “من خیلی کنجکاو هستم که “زندگی در فضا چگونه است”؟ بنابراین، قصد دارم خودم این موضوع را پیدا کنم و در کانال YouTube خود با جهان به اشتراک بگذارم.”

این ماموریت نمونه ای از تغییر شدید صنعت فضایی جهانی در دهه گذشته است. چنین ماموریت‌های گردشگری فضایی قبلاً نیز اتفاق افتاده است – یعنی هشت مأموریت مشابه برای جویندگان هیجان ثروتمند که در دهه 2000 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شدند و همگی روی کپسول‌های سایوز توسط شرکت آمریکایی Space Adventures سازماندهی شدند. اما پس از بازنشستگی برنامه شاتل فضایی ناسا در سال 2011، چنین ماموریت هایی متوقف شد و فضاپیمای سایوز روسیه تنها گزینه برای انتقال حتی فضانوردان حرفه ای به ایستگاه فضایی بین المللی باقی ماند.

میلیاردر ژاپنی 8 نفر را برای پیوستن به ماموریت اسپیس ایکس در اطراف ماه دعوت کرد
اما اکنون، SpaceX ایلان ماسک وارد عمل شده است تا حمل و نقل اضافی را برای فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی فراهم کند و فضا را برای گردشگران آزاد کند. و بخش وسیع‌تر گردشگری فضایی در حال رونق است. سفرهای اخیر به فضا برای ماجراجویان ثروتمند شامل یک سفر جمع آوری کمک های خیریه برای چهار گردشگر سوار بر کپسول اسپیس ایکس دراگون در ماه سپتامبر و چندین سفر به فضا – از جمله توسط بنیانگذاران میلیاردر شرکت فضایی جف بزوس و ریچارد برانسون – در راکت سواری های کوتاه و زیرمداری بوده است. لبه فضا
ایستگاه فضایی بین‌المللی قبلاً در سال جاری از چند تازه‌کار در پروازهای فضایی استقبال کرده است. یک هنرپیشه و کارگردان روسی در ماه اکتبر 12 روز را در ایستگاه فضایی گذراند تا قسمتی از یک فیلم سینمایی را در اولین فیلم تاریخی فیلمبرداری کند.
همچنین ممکن است نام مائزاوا را بشناسید، زیرا او برای اولین بار در سال 2018 با اعلام برنامه های جداگانه برای سوار شدن به فضاپیمای آینده اسپیس ایکس، به نام Starship، به ماه در اولین فرصت در سال 2023، همراه با هشت هنرمند منتخب مائزاوا، تیتر اخبار بین المللی شد. آن نقشه‌ها هنوز در حال انجام هستند، اما ظاهراً او تصمیم گرفت با رزرو این مأموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی، که فقط چند صد مایل بالاتر از زمین می‌چرخد، پاهایش را در محیط سفر فضایی خیس کند.
نمونه اولیه موشک اسپیس ایکس مریخ برای اولین بار فرود می آید، اما روی سکو منفجر می شود

مشخص نیست که Maezawa که ثروت خود را با سایت تجارت الکترونیک ژاپنی Zozotown به دست آورده، برای این ماموریت چقدر هزینه کرده است. Space Adventures که پرواز Maezawa و همچنین پروازهای گردشگری ISS در دهه 2000 را برنامه ریزی کرده بود، از ارائه رقمی خودداری کرد. تام شلی، رئیس این شرکت در مصاحبه ای با CNN Business اذعان کرد که پروازهای قبلی Space Adventures به ایستگاه فضایی بین 20 تا 40 میلیون دلار برای مسافران هزینه داشته است.

اما وی افزود که قیمت های فعلی بازار بیشتر در محدوده 50 تا 60 میلیون دلار است.

شلی گفت: «مطمئناً این رقم بالای ده‌ها میلیون دلار است.

شلی همچنین خاطرنشان کرد که پس از یک وقفه طولانی، Space Adventures متوجه تغییر شدیدی در آگاهی عمومی از فرصت‌های پرواز فضایی شده است.

او گفت: «زمانی که 10، 15 سال پیش این کار را انجام می‌دادیم… بسیاری از مردم نمی‌دانستند که پرواز به فضا به عنوان یک شهروند خصوصی امکان‌پذیر است. اما اکنون – سال 2021 می آید – واقعاً آگاهی در بازار افزایش یافته است و بنابراین بحث متفاوت است.

مائزاوا و هیرانو، هر دو مبتدی در پرواز فضایی، مجبور شدند برای پرواز خود یک برنامه آموزشی سه ماهه را وارد کنند و مائزاوا تکه هایی از تجربیات نه همیشه خوشایند خود را در این سفر به اشتراک گذاشت. رسانه های اجتماعی.

شلی گفت، اما شدت آموزش نسبت به برخی از ماموریت های اولیه کمتر بود.

“چه زمانی [millionaire] دنیس تیتو در سال 2001 پرواز کرد، تمرینات او بسیار طولانی بود. فکر می‌کنم شش ماه یا بیشتر طول کشید، زیرا هیچ‌کس قبلاً این کار را انجام نداده بود.» او گفت: «در طول سال‌ها، ما توانسته‌ایم مقداری از چربی‌های مورد نیاز تمرین را کم کنیم.

مائزاوا، هیرانو و میسورکین در 19 دسامبر از ایستگاه فضایی بین‌المللی باز خواهند گشت و در اولین مرحله سفر خود با همان کپسول سایوز پرواز می‌کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، طبق روال استاندارد برای پرواز سایوز، آنها با چتر نجات به یک منطقه دورافتاده در قزاقستان فرود می آیند.