آب و هوای بد، تلاش‌های جستجو و نجات در آتشفشان اندونزی را با مشکل مواجه کرده است

سامبرولو: اندونزی، مقامات ناظر آتشفشان سمرو در اندونزی روز دوشنبه به ساکنان هشدار دادند که پس از فوران مرگبار آخر هفته، هوشیار باشند، زیرا باد و باران شدید تلاش‌های جستجو و نجات را متوقف کرد.
بلندترین کوه جزیره جاوه روز شنبه به طور چشمگیری فوران کرد و ستونی از خاکستر را به آسمان پرتاب کرد که روستاهای اطراف را پوشانده بود. چهارده نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.
فیلم‌های هوایی سقف‌هایی را نشان می‌داد که از یک منظره خاکستری بیرون زده بودند، در حالی که روی زمین افسران نظامی، پلیس و ساکنان با دستان خود در گل و لای حفر می‌کردند تا قربانیان را بیرون بیاورند.
روز دوشنبه، رئیس رصدخانه آتشفشان سمرو، لیسوانتو، به مردم هشدار داد که فاصله ایمن را از کوهستان حفظ کنند، زیرا ساکنان مضطرب برای بررسی اموال و احشام به خانه های خود بازگشته اند.
وی گفت: “وضعیت کوه سمرو هنوز در سطح 2 است، به این معنی که در این سطح، مردم باید هوشیارتر باشند زیرا تهدید بالقوه هنوز وجود دارد.”
بیش از 50 نفر در اثر فوران زخمی شده بودند که بیشتر آنها سوخته بودند. جریان های گدازه یک پل استراتژیک را که دو منطقه را در منطقه مجاور لوماجانگ به شهر مالنگ متصل می کرد، ویران کرد.
به گفته یک شاهد رویترز، در منطقه سامبرولوه، جایی که دو کامیون نیمه مدفون شده توسط خاکستر آتشفشانی قرار داشتند، به دلیل وزش باد شدید، تلاش‌های بازیابی به طور ناگهانی متوقف شد.
آشپزخانه های عمومی و امکانات بهداشتی برای بیش از 1000 نفر که آواره شده اند ایجاد شده است.
به گزارش سی ان ان اندونزی، یک تیم درمان تروما برای کار با کودکان آسیب دیده از فوران اعزام شده است، در حالی که صدها بسته کمکی شامل برنج، پتو و لباس و سایر مایحتاج اولیه به منطقه ارسال شده است.
سمرو یکی از بیش از 100 آتشفشان فعال در اندونزی است، کشوری که در حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد، منطقه ای با فعالیت لرزه ای بالا که بر روی صفحات تکتونیکی متعدد قرار دارد.