آسیایی ها در سراسر جهان درباره تبعیض در محل کار صحبت می کنند


آسیایی ها در سراسر جهان درباره تبعیض در محل کار صحبت می کنند

منتشر شده در 7 ژوئن 2021

این فقط در خیابان ها نیست و فقط در ایالات متحده نیست.

در استرالیا، 66.4 درصد از استرالیایی‌های آسیایی پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی در اکتبر گذشته گزارش دادند که تبعیض در محل کار را تجربه کرده‌اند که نشان‌دهنده افزایش تقریباً 15 درصدی در شش ماه است. به گفته یکی از ردیاب‌های دانشگاه جانز هاپکینز، همه‌گیری در این کشور در آن زمان به طرز چشمگیری بدتر شد و موارد ابتلا به ویروس کرونا از 4862 به 27109 بین آوریل گذشته تا اکتبر افزایش یافت.

به گفته محققان دانشگاه ملی استرالیا که این مطالعه را انجام داد، استرالیایی‌های آسیایی نیز در بهار گذشته با کاهش نامتناسبی در ساعات کار مواجه شدند که برای بقیه جمعیت «بیش از دو برابر کاهش» بود. آنها خاطرنشان کردند که “تعداد زیادی از توضیحات احتمالی” برای این نابرابری وجود دارد، از جمله اینکه “تبعیض علیه استرالیایی های آسیایی در محل کار ممکن است تاثیر داشته باشد.”

بر اساس داده‌های دولتی، در بریتانیا، نرخ اشتغال در میان مردم چین از سه ماهه اول سال 2020 به 4.6 درصد کاهش یافته است – تقریباً سه برابر بیشتر از کاهشی که توسط سایر گروه‌های قومی تجربه شده است.

فرانسیس اوگریدی، دبیر کل کنگره اتحادیه‌های کارگری: «احتمالاً حضور بالای مردم چین و آسیای شرقی در بخش‌هایی مانند مهمان‌نوازی، بخشی از آن است، اما تبعیض مستقیم از سوی کارفرمایان نیز می‌تواند نقش داشته باشد.» یک ائتلاف بریتانیایی از اتحادیه های کارگری به CNN Business گفت.

شیوع ویروس کرونا برای اولین بار در سال گذشته در چین شناسایی شد و باعث شد برخی از سیاستمداران این کشور را مقصر این بحران معرفی کنند. قربانیان و گروه‌های اجتماعی می‌گویند که این امر باعث شده است تا افراد بیشتری نسبت به کسانی که تبار آسیایی – و به‌ویژه چینی – هستند، خصومت نشان دهند.

CNN Business با 38 کارگر در 11 کشور صحبت کرد که گزارش دادند از زمان شروع همه‌گیری به طرق مختلف، از آزار و اذیت صریح گرفته تا تجاوزات کوچک، سوگیری را تجربه کرده‌اند یا شاهد آن بوده‌اند.

آنها از اقوام مختلف آسیایی از جمله چینی، ژاپنی، کره ای، ویتنامی و فیلیپینی هستند.

در اینجا 11 مورد از داستان های آنها آورده شده است.

CNN Business با ده ها نفر صحبت کرد از مردم در سراسر جهان.

برخی از تجربیات تبعیض نژادی آنها در محل کار را بخوانید، تماشا کنید یا گوش دهید.