اسرائیل یک نوجوان فلسطینی را کشت: نیروهای اسرائیلی یک نوجوان فلسطینی را در حمله کرانه باختری کشتند – مقامات فلسطینی

عاقبت جبر: نیروهای اسرائیلی یک نوجوان فلسطینی را در جریان یک حمله نظامی در نزدیکی مناطق اشغالی کشتند. شهر کرانه باختری وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه در اریحا اعلام کرد.
این وزارتخانه گفته است که محمد بلهان 15 ساله در ناحیه سر، سینه و شکم خود با گلوله زخمی شده است.
ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهایش در اردوگاه آوارگان عقبات جبر در مجاورت اریحا برای دستگیری فلسطینی هایی که مظنون به دست داشتن در حملات علیه اسرائیلی ها بودند، عملیات کردند.
ارتش گفت که در جریان این حمله، مظنونان تیراندازی کردند و مواد منفجره را به سوی نیروهایش پرتاب کردند که با شلیک مستقیم پاسخ دادند و به برخی از مظنونان ضربه زدند، اما هیچ سربازی زخمی نشد.
خشونت اسرائیل و فلسطین در سال جاری با حملات نظامی مکرر و خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی در بحبوحه حملات فلسطینیان افزایش یافته است. از ژانویه تاکنون بیش از 90 فلسطینی و حداقل 18 اسرائیلی و خارجی کشته شده اند.
تنش ها به ویژه پس از یورش پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی در هفته گذشته، که منجر به حملات موشکی به اسرائیل شد و با حملات اسرائیل در غزه، جنوب لبنان و سوریه مواجه شد، افزایش یافت.
یک شاهد عینی گفت که پس از یورش به اردوگاه، عده‌ای را دید که به سمت ارتش سنگ پرتاب می‌کردند.
فایز بلهان، پدر این نوجوان گفت: «تازه از خانه خارج شده بودم که نیروهای نظامی و مردم را دیدم که سنگ پرتاب می کردند.
پدر پس از انتقال مجروح دیگر به آمبولانس متوجه مرد جوانی شد که روی زمین افتاده بود که معلوم شد پسرش بود.
عمه میسون در حالی که گریه می کرد به رویترز گفت: «آنها به سر او شلیک کردند. “چه اتفاقی قرار است برای مردم ما بیاید؟ چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد؟”
انجمن اسرای فلسطینی اعلام کرد که ارتش اسرائیل دست کم دو نفر را در جریان این حمله دستگیر کرده است.
محمد شتیه، نخست وزیر فلسطین در آغاز جلسه هفتگی دولت گفت: ما از جهان می خواهیم که این دولت (اسرائیل) را در قبال جنایاتش که به صورت روزانه رخ می دهد، پاسخگو بداند.
در بخش جداگانه ای از کرانه باختری، هزاران اسرائیلی، از جمله وزرای دولت، برای حمایت از گسترش شهرک سازی به سمت پاسگاه تخلیه شده اویاتار راهپیمایی کردند.
فلسطینی ها خواهان یک کشور مستقل در کرانه باختری و غزه با پایتختی بیت المقدس شرقی هستند – سرزمین هایی که اسرائیل در جنگ 1967 تصرف کرد.
مذاکرات تشکیل دولت تحت حمایت ایالات متحده از سال 2014 متوقف شده است در حالی که شهرک های یهودی گسترش یافته است، تحولاتی که به گفته فلسطینی ها شانس ایجاد یک کشور قابل دوام را تضعیف کرده است.