اسپیس ایکس فضانوردان سعودی از جمله اولین زن این کشور در فضا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد.

کیپ کاناورال: اولین فضانوردان عربستان سعودی در چند دهه اخیر به سمت ایستگاه فضایی بین المللی در یک پرواز چارتر چند میلیون دلاری یکشنبه.
اسپیس ایکس خدمه نگهدارنده بلیط را به رهبری یک فضانورد بازنشسته ناسا که اکنون برای شرکتی کار می کند که این سفر را از مرکز فضایی کندی ترتیب داده بود، به فضا پرتاب کرد. همچنین در کشتی: یک تاجر آمریکایی که اکنون صاحب یک تیم مسابقه اتومبیلرانی اسپورت است.
این چهار نفر باید صبح دوشنبه در کپسول خود به ایستگاه فضایی برسند. آنها فقط بیش از یک هفته را در آنجا سپری می کنند و قبل از بازگشت به خانه در سواحل فلوریدا به خانه می روند.
با حمایت دولت عربستان سعودی، ریانه برناویمحقق سلول های بنیادی، اولین زنی از این پادشاهی بود که به فضا رفت. علی القرنی، خلبان جنگنده نیروی هوایی سلطنتی عربستان به او پیوست.
آنها اولین نفری از کشورشان هستند که از زمان پرتاب یک شاهزاده سعودی با شاتل دیسکاوری در سال 1985، سوار موشک می شوند. در زمان بندی عجیب، فضانوردی از امارات متحده عربی از آنها در ایستگاه استقبال می کند.
«سلام از فضا! بارناوی پس از استقرار در مدار گفت: تماشای زمین از این کپسول احساس شگفت انگیزی است.
القرنی اضافه کرد: “در حالی که به بیرون به فضا نگاه می کنم، نمی توانم فکر نکنم این فقط آغاز یک سفر عالی برای همه ما است.”
جمع کردن خدمه بازدید کننده: ناکسویل، جان شافنر از تنسی، راننده سابق و مالک یک تیم مسابقه اتومبیلرانی اسپورت که در اروپا مسابقه می دهد، و همراه پگی ویتسون، اولین فرمانده زن ایستگاه که رکورد ایالات متحده را برای بیشترین زمان انباشته در فضا دارد: 665 روز و شمارش
ویتسون پس از رسیدن به مدار گفت: “این یک سواری فوق العاده بود.” خدمه او از خوشحالی دست های خود را به هم زدند.
این دومین پرواز خصوصی به ایستگاه فضایی است که توسط Axiom Space مستقر در هیوستون برگزار می شود. اولین مورد سال گذشته توسط سه تاجر و یک فضانورد بازنشسته ناسا بود. این شرکت قصد دارد تا چند سال دیگر شروع به اضافه کردن اتاق های خود به ایستگاه کند و در نهایت آنها را حذف کند تا یک پاسگاه مستقل برای اجاره ایجاد کند.
Axiom نمی گوید که شوفنر و عربستان سعودی چقدر برای ماموریت برنامه ریزی شده 10 روزه پرداخت می کنند. این شرکت پیش از این قیمت بلیط را 55 میلیون دلار اعلام کرده بود.
آخرین لیست قیمت ناسا هزینه روزانه 2000 دلار برای غذا و تا 1500 دلار برای کیسه خواب و سایر وسایل را برای هر نفر نشان می دهد. آیا باید وسایل خود را از قبل به ایستگاه فضایی ببرید؟ تقریباً 10000 دلار به ازای هر پوند (20000 دلار به ازای هر کیلوگرم)، یعنی همان هزینه برای سطل زباله پس از آن. آیا نیاز دارید که اقلام خود را سالم برگردانید؟ دو برابر قیمت.
حداقل لینک های ایمیل و ویدیو رایگان هستند.
مهمانان در حین انجام آزمایش‌ها، عکس‌برداری از زمین و گپ زدن با دانش‌آموزان در خانه، به بیشتر ایستگاه دسترسی خواهند داشت و نشان می‌دهند که بادبادک‌ها وقتی به یک فن متصل هستند چگونه در فضا پرواز می‌کنند.
پس از دهه‌ها دوری از گردشگری فضایی، ناسا اکنون با دو ماموریت خصوصی برنامه‌ریزی شده در سال، آن را پذیرفته است. آژانس فضایی روسیه چندین دهه است که این کار را انجام داده است.
جوئل مونتالبانو، مدیر برنامه ایستگاه فضایی ناسا، گفت: “وظیفه ما این است که کارهایی را که در مدار پایین زمین انجام می دهیم در سراسر جهان گسترش دهیم.”
تقویت کننده مرحله اول اسپیس ایکس هشت دقیقه پس از بلند شدن در کیپ کاناورال فرود آمد – یک هدیه ویژه برای جمعیت روز پرتاب که شامل حدود 60 سعودی بود. مت اوندلر از Axiom گفت: «روز بسیار بسیار هیجان انگیزی بود