انفجار در نزدیکی فرودگاه کلمبیا دو پلیس را کشت

بوگوتا: پلیس کلمبیا در حال بررسی دو انفجاری است که روز سه شنبه در شهر مرزی کوکوتا روی داد و دو پلیس را در نزدیکی فرودگاه این شهر کشت.
دیگو مولانو وزیر دفاع گفت که این انفجارها توسط گروه های “تروریستی” که در شهر نیم میلیون نفری که در مرز با ونزوئلا واقع شده و مرکز تجارت و مهاجرت است، انجام شده است.
پلیس گفت اولین انفجار در ساعت 5 صبح زمانی رخ داد که مردی حامل مواد منفجره سعی داشت از حصاری که باند فرودگاه را از یکی از محله های شهر جدا می کند بالا برود. این مرد بلافاصله در اثر انفجار جان باخت. حدود یک ساعت بعد انفجار دوم زمانی رخ داد که پلیس بسته‌ای را که در منطقه رها شده بود بازرسی کرد و دو تن از اعضای گروه ضد انفجار پلیس کشته شدند.
اگرچه انفجارها در نزدیکی باند فرودگاه رخ داد، ترمینال مسافربری آسیبی ندید. اما پروازها به حالت تعلیق درآمد و مسافران از ساختمان خارج شدند.
کوکوتا مرکز ایالت سانتاندر شمالی است، منطقه‌ای مرزی که اخیرا شاهد افزایش درگیری‌ها بین گروه‌های چریکی و باندهای قاچاق مواد مخدر است که برای کنترل محصولات کوکا و مسیرهای قاچاق با هم رقابت می‌کنند. در ماه ژوئن، یک خودروی بمب گذاری شده در یک پایگاه نظامی در حومه شهر، جایی که مستشاران نظامی آمریکایی در آن مشغول به کار بودند، منفجر شد. سپس در ماه اوت، بمبی در خارج از پاسگاه پلیس منفجر شد و 14 نفر را مجروح کرد. هلیکوپتر رئیس جمهور ایوان دوک نیز در جریان بازدید اخیر از این شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. رئیس جمهور از این حمله سالم بیرون آمد.
سازمان‌های مسلح فعال در شمال سانتاندر شامل گروه چریکی ارتش آزادیبخش ملی و گروه‌های مخالف تشکیل شده توسط اعضای سابق نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا است که از امضای قرارداد صلح 2016 با دولت کلمبیا خودداری کردند.