ایکیا در سال 2022 قیمت ها را 9 درصد افزایش می دهد

ایکیا گفت که قیمت‌ها در فروشگاه‌هایش به طور متوسط ​​9 درصد در سراسر جهان افزایش می‌یابد تا به جبران هزینه‌های حمل‌ونقل و مواد خام قابل‌توجهی که گروه Ingka که مالک و اداره کننده اکثر فروشگاه‌های Ikea در سراسر جهان است، کمک کند.

Ikea با فلسفه خود انجام دهید که در نمایشگاه‌های تقریباً بدون کارکنان و مبلمان با بسته‌بندی تخت تجسم یافته است، مترادف با قیمت و ارزش پایین شده است. با وجود افزایش هزینه ها در طول همه گیری، فروشگاه های Ikea تا حد زیادی قیمت ها را ثابت نگه داشته اند.

اما، با ادامه افزایش قیمت کالاها و حمل و نقل، این شرکت گفت که دیگر قادر به جذب این خسارت به قیمت نهایی خود نیست.

Tolga Öncü، مدیر عملیات خرده فروشی در IKEA Retail در بیانیه ای گفت: متأسفانه اکنون، برای اولین بار از زمانی که هزینه های بالاتر اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است، ما باید بخشی از این هزینه های افزایش یافته را به مشتریان خود منتقل کنیم.

Öncü گفت که این حرکت “رقابتی و انعطاف پذیری IKEA” را تضمین می کند، اما اضافه می کند که “قیمت مقرون به صرفه همیشه سنگ بنای ما خواهد بود.”

این خرده‌فروش گفت که تقاضای بی‌سابقه‌ای برای محصولات مرتبط با خانه مانند مبلمان، محصولات ذخیره‌سازی و اقلام مربوط به دفتر کار خانگی در طول همه‌گیری داشته است، به طوری که همیشه نتوانسته است تمام نیازهای مشتریان خود را برآورده کند.

این شرکت گفت که در تلاش است تا با استفاده از نمودارگیری کشتی‌ها و لودرهای اضافی، تأثیرات مداوم ناشی از مسائل زنجیره تأمین مانند تأخیر در حمل و نقل را کاهش دهد.

Öncü گفت: “قصد ما این است که هر کاهشی در قیمت خرید که دریافت می کنیم به مشتری پس دهیم.”