بایدن: کمونیست های چین قبل از نشست بایدن به دموکراسی آمریکا ضربه می زنند

پکن: حزب کمونیست چین روز شنبه با انتقاد شدید از نشست جهانی دموکراسی که هفته آینده به میزبانی رئیس جمهور جو بایدن برگزار شد، دموکراسی آمریکایی را مورد انتقاد قرار داد و فضایل سیستم حکومتی خود را تمجید کرد.
مقامات حزبی این سؤال را مطرح کردند که چگونه یک کشور قطبی که در واکنش به کووید-19 شکست خورده است، می‌تواند به دیگران سخنرانی کند و گفتند که تلاش‌ها برای وادار کردن دیگران به تقلید از مدل دموکراتیک غربی «محکوم به شکست است».
تیان پیان، معاون دفتر تحقیقات سیاست حزب، گفت که این بیماری همه گیر نقص در سیستم آمریکایی را آشکار می کند. وی افزایش تلفات کووید 19 در ایالات متحده را ناشی از اختلافات سیاسی و تقسیم دولت از بالاترین تا پایین ترین سطوح دانست.
او در یک کنفرانس خبری برای انتشار گزارشی از دولت در مورد آنچه حزب کمونیست شکل دموکراسی خود را که کاملاً تحت کنترل حزب است، می‌نامد، گفت: «چنین دموکراسی برای رأی‌دهندگان شادی به ارمغان نمی‌آورد، بلکه فاجعه می‌آورد».
بایدن که رقابت بین دموکراسی ها و خودکامگی ها را موضوع اصلی ریاست جمهوری خود قرار داده است، حدود 110 دولت را به یک «اجلاس برای دموکراسی» مجازی دو روزه دعوت کرده است که از پنجشنبه آغاز می شود. نه چین و نه روسیه دعوت نشده اند.